INTERVISTA/ Robert Elsie: Po të jetoja në Shqipëri, do çmendesha. Këtu duhet të jesh i egër, ndërsa unë jam si lepur. Është njësoj si në kohën osmane

3 Tetor 2017, 11:47Politika TEMA

Ky është një rrëfim interesant i albanologut të njohur, Robert Elsie, për vështirësitë e punës së tij në funksion të gjuhës shqipe.

Intervista është dhënë për emisionin “Shqip” të Rudina Xhungës, 5 vite më parë.

Elsie, që ndërroi jetë një ditë më parë, arrinte në një konkluzion trishtues.

Ai thoshte se nuk do jetonte kurrë në Shqipëri, pasi aty do çmendej.

“Unë nuk mund të jetoj këtu. Është një vend pak i egër për mua, marrëdhëniet midis njerëzve janë pak të egër.

E di që është vetëm një fasadë se brenda e kanë shpirtin e mirë, por kanë një egërsi në marrëdhëniet njerëzore.

Ju dini të mbroheni këtu, ndërsa unë këtu jam si lepur, nuk di të mbrohem.

Unë vij këtu me shumë kënaqësi, por nuk besoj se mund ta përballoj të vij të jetoj përgjithmonë këtu.

Ka shumë frustracion të jetës së përditshme.

Jeta është shumë e shkurtër e unë nuk kam kohë te përplasem në pengesa, vetëm për të arritur diçka, kur në një vend tjetër e arrij menjëherë dhe pastaj jetoj jetën time,” tha Elsie për Shqip.

E ndërsa duke krahasuar Shqipërinë e Enver Hoxhës me atë të sotmen, shton:

“Nuk është diçka që varet vetëm nga partia, është më tepër qëndrimi i popullit. Pra, që të marrësh diçka që do, duhet të njohësh dikë në Ministri, të pish kafe me të, pastaj të pish prapë kafe javën tjetër me të, edhe një herë të tretë, e më pas ai të lidh më personin që ty të intereson. D.m.th është njësoj si në kohën osmane, nuk është si një shtet normal.”

Së pari flasim për albanologjinë. Çfarë do të thotë të jesh albanolog?

Çdo njeri ka interpretimin e vetë për albanologjinë por për mua, thelbi i punës sime është të prezantoj shqiptarët, t’i prezantoj Shqipërinë, botën shqiptare, gjithë botës. Unë përpiqem t’i transmetoj botës së jashtme njohuritë që kam për këtë vend, që kjo botë të kuptojë se ç’është Shqipëria, kush janë shqiptarët, historia e tyre, kultura e tyre, pra fazat e ndryshme të jetës këtu. Dhe këtë e bëj që të bëhet e njohur pasi në fund Shqipëria mbetet një vend shumë i panjohur.

Po të jesh përkthyes, çfarë do të thotë?

Të jesh përkthyes do të thotë punë, punë, punë. Është punë shumë e vështirë.

Dhe anonime?

Pjesërisht po, pasi është autori ai që bëhet i njohur kurse përkthyesi jo. Thonë që është një punë kot sepse mundohesh për diçka dhe nuk fiton asgjë por unë them që është edhe kënaqësi. Për mua është kënaqësi.

Ku është kënaqësia, për shembull?

Ndjej kënaqësi kur arrij ta përkthej në mënyrë të duhur. Është si një llogaritje matematikore. Kur del shuma përfundimtare dhe nuk ke bërë asnjë gabim gjatë rrugës, kënaqesh. Kështu është edhe përkthimi. E shikon një faqe, dhe fillon bën vlerësimin, kjo frazë shkon mirë, kjo duhet ndryshuar etj. e vazhdoj dhe e ripërpunoj derisa në fund të del diçka e përkryer dhe vetë ndjehesh i kënaqur.

Cila është marrëdhënia juaj me shqipen, ditët e para, takimi juaj i parë me gjuhën tonë. Çfarë ndodhi? Si e njohët këtë gjuhë që sot ju bën të bëni libra kaq të mëdhenj?

Mbase është histori e gjatë, por e rastësishme. Mbarova studimet në Gjermani, në Universitetin e Bonit. S’kisha lidhje me gjuhën shqipe pasi atje studiova gjuhësinë krahasuese dhe gjuhën kelte, pra gjuhën e Irlandës, Uellsit, Skocisë dhe kur mbarova studimet profesori im, gjuhëtar, mori një ftesë nga Akademia e Shkencave për të vizituar Shqipërinë pasi ai vetë kishte studiuar në Vjenë me një shqiptar, konkretisht me Aleks Budën. Aleks Buda e ftoi profesorin tim në Shqipëri. Në atë kohë Shqipëria ishte një vend i mbyllur, i panjohur dhe ftesa nuk ishte vetëm për të, por edhe për studentët e tij. Dhe kështu, jemi nisur për në Shqipëri një grup prej 20 studentësh në vitin 1978. Ishte një gjë e rrallë për ne të hynim në Shqipëri pasi Shqipëria në atë kohë ishte si Koreja e Veriut sot, d.m.th zor të depërtoje.

Si që të hyje në këtë vend në ’78?

Për mua ishte shumë interesante. Madje kam qeshur me vete se më dukej vetja sikur isha në një film Hollivudian dhe nuk e mora shumë seriozisht anën politike, as tabelat, propagandat.

Ju mendonit se po bëhej shaka, nuk ju dukej e vërtetë?

Jo por thjesht nuk e mora seriozisht, më tepër me ngjante si film. Por ishte shume interesante.

Ju kujtohet diçka që ju ngacmoi atëherë apo diçka që ju çuditi?

Kishte shumë gjëra, ishte një vend absurd, gjithë vendi ishte absurd por njerëzit e merrnin seriozisht. Nuk e di se deri në çfarë mase i merrnin seriozisht vetë njerëzit por gjithsesi e kuptonin që jetonin në një realitet tjetër.

Ju qëllonte që të takonit shqiptarë që midis tyre flisnin për këtë gjë?

Jo haptazi, jo. Më vonë ky takim që nisi në 1978 u bë takim i përvitshëm midis Universitetit të Bonit dhe Akademisë së Shkencave dhe vinim çdo vit në Shqipëri për 2 javë. Gjatë takimeve dhe udhëtimeve, fillova të interesohesha për shqipen. Nuk e dija fare gjuhën vec fillova, në atë kohë, madje edhe në Gjermani, fillova të mësoja gjuhën më seriozisht.

Ku e mësonit shqipen në Gjermani?

Ishte e vështirë pasi nuk kishte fjalor, kishte doracakë, libra mësimorë. Mbaj mend që gjeta një fjalor frëngjisht-shqip dhe nga ana tjetër shqip-gjermanisht, ndërsa në anglisht nuk kishte fare. E vështirë ishte.

Kur thatë me vete që tani e di shumë mirë shqipen?

Pas shumë viteve. Ndërkohë shkoja çdo vit në Prishtinë në Seminarin Ndërkombëtar për Gjuhën Shqipe për të mësuar gjuhën. Aty ishte, nga njëra anë më kollaj sepse mund të bisedoja lirisht me njerëzit pasi kosovarët flisnin më lirisht.

Sa e ndryshme ishte Kosova e atyre viteve me Shqipërinë?

Shumë, shumë.

Ju ku ndiheshit më mirë?

Në Kosovë, pasi ishte më perëndimore, më normale. Në Shqipëri nuk kisha mundësi të flisja lirisht me njerëzit. Unë flisja me zyrtarët, të cilët ishin shumë të dashur, mikpritës por prapë ishte një farë frike, që të pengonte të flisje lirisht.

Po tani flitet lirisht në Shqipëri?

Po, qartë. Tani nuk ka problem, njerëzit flasin, madje nuk pushojnë së foluri fare. I thonë të gjitha, nuk mbajnë sekrete.

Shqipëria e Hoxhës krahasuar me Shqipërinë e sotme, çfarë kanë të ngjashme dhe çfarë kanë të ndryshme?

Unë mendoj se ka disa gjëra të kontinuitetit që nuk kanë ndryshuar, që janë të çuditshme jo vetëm nga koha e Hoxhës, por edhe nga koha e Zogut, gjëra që vijnë nga koha Osmane, ajo e Zogut, e Hoxhës e deri te e sotshmja. Një nga këto gjëra është korrupsioni burokratik. Kjo është një nga gjërat që gjithmonë ka qenë kështu. Tjetra është paaftësia e administrative, e vendit. Nuk është diçka që varet vetëm nga partia, është më tepër qëndrimi i popullit. Pra, që të marrësh diçka që do, duhet të njohësh dikë në Ministri, të pish kafe me të, pastaj të pish prapë kafe javën tjetër me të, edhe një herë të tretë, e më pas ai të lidh më personin që ty të intereson. D.m.th është njësoj si në kohën osmane, nuk është si një shtet normal.

Edhe tani që flasim kështu është si në kohën osmane?

Po, po.

Po në Kosovë, është e ngjashme kjo gjë?

Nuk di, nuk kam patur këto probleme në Kosovë. Natyrisht që Kosova e para 20 viteve është e ndryshme nga Kosova sot por mua më duket se njerëzit janë njësoj, shqiptarët aty apo këtu, me pak ndryshime, në thelb njësoj janë.

Po për të kuptuar gjuhën që flitet në Tiranë dhe gjuhën që flitet në Prishtinë, keni probleme apo është njësoj?

Po, këtë doja të thoja. Unë shkoja në atë seminar të gjuhës shqipe në Prishtinë për të mësuar, pasi aty flisja lirisht, por ata flisnin diçka që për mua nuk ishte shqip. Për një student që mëson gjuhën letrare, që përpiqet të zbulojë të gjithë lakimet e gjuhës, dhe del në rrugë e ballafaqohet me një gjuhë tjetër, është shumë e vështirë dhe unë nuk kuptoja asgjë. Ky ishte një problem shumë i madh dhe më pengonte shumë të mësoja gjuhën sepse nuk i kuptoja njerëzit fare. Kjo ishte në fillim sepse tani i kuptoj madje i kuptoj edhe arbëreshët tani.

Edhe arbëreshët i kuptoni?

Po, tani po, por mbaj mend në Prishtinë, kur isha student, kisha dhomë studenti të cilën e ndaja me një arbëresh nga Kalabria. Nuk e kuptoja fare- fare se çfarë thonte. Ai ishte me mendimin që fliste shqip dhe unë e dëgjoja me vëmendje por nuk e di nëse fliste italisht apo shqip.

Besoj, ju i keni takuar tani arbëreshët, arvanitasit, shqiptarët e Ukrainës, shqiptarët e Bullgarisë, shqiptarët kudo janë. Pra, keni takuar shqipen kudo është. Ka akoma të përbashkëta apo secili flet shqipen e vet?

Është një gjuhë e përbashkët që kuptohet por ka elemente vendore që ndryshojnë dhe shyqyr që janë sepse kjo është pasuria e gjuhës, janë ndryshime. Unë gëzohem shumë për dialektet e shqipes. Kam një projekt në internet me incizime të shqipes dhe çdo herë që udhëtoj, që shkoj nëpër fshatra të ndryshme, marr një mikrofon me vete, si gazetar siç jeni ju, dhe incizoj, kryesisht çobenjtë sepse ato flasin një gjuhë të pastër kudo që janë. Më interesojnë shumë ndryshimet gjuhësore midis vendeve dhe për mua kjo është pasuria më e madhe e gjuhës.

Nga vendet e ndryshme ku keni incizuar gjuhën shqipe, ku mendoni se është ruajtur më mirë gjuha shqipe, ku flitet më pastër? Personalisht më kanë bërë përshtypje shqiptarët e Ukrainës të cilët flisnin një shqipe të përkryer.

Po, e kam dëgjuar intervistën tuaj që keni bërë në Karakurt të Odesës në Ukrainë. E kam dëgjuar me shumë vëmendje dhe ishte shumë e bukur. Më pëlqeu shumë kur njëri tha “Cari i Rusisë na dha baltë” pra tokë. Përsa i përket pyetjes suaj, mua më intereson shqipja kudo është. Në veri habitem për pasurinë e gjuhës, për dialektet e ndryshme, forma që dallohen shumë nga standardja. Edhe Greqia është shumë interesante, arvanitasit e Shqipërisë së mesme flasin atje një gjuhë shumë të bukur e të vjetër, më duket se dialekti më i vjetër i shqipes është në jug fare, atje nga Peloponezi, Evia, Andros por është një gjuhë që po vdes. Shumica e folësve më të mirë janë mbi moshën 80 vjeçare dhe ata flasin por nuk kanë me kë të flasin. Zbulova një grua në ishullin Andros, një plakë që fliste shqip. Në fillim ngecte sepse nuk kishte me kë të fliste por kur filloi të fliste, e fliste shumë mirë e bukur shqipen. Por ishte e vetmuar sepse nuk kishte me kë të fliste shqip.

Ç’lloj emocioni keni kur takoni njerëz të tillë që janë diku dhe flasin një shqipe që po shuhet?

Bukur është por më trishton që kjo gjuhë po zhduket aty dhe nuk bëhet asgjë për ta ruajtur. Dhe jo vetëm aty, ka edhe zona të tjera ku shqipja dhe dialektet po zhduken.

Çfarë gjuhe është kjo shqipja jonë profesor?

Një gjuhë shumë e përzier. Ka elemente shumë të vjetra por ka shumë ndikim nga gjuhët e tjera. Ka shumë ndikim nga latinishtja, sllavishtja, turqishtja, pak nga greqishtja, pak nga italishtja. Pra, është një lëmsh. Për të punuar në fushën e gjuhësisë historike krahasimtare, shqipja është një tmerr sepse nuk zbulohen dot shtresat e ndryshme të shqipes pasi janë si një lëmsh. Shumë interesante.

Por kur fillon lëmshi dhe ti e kap fillin, është mirë besoj.

Nëse kapet.

Ju e keni kapur fillin e këtij lëmshit tonë?

Jo, fare. As në fushën e gjuhës e as në fushën e kulturës në përgjithësi. Prapë një lëmsh.

Si ishte të takoje Fishtën, profesor?

T’ju them të drejtën ishte një punë shumë e vështirë. Gjuha e tij është e vështirë pasi unë nuk isha mësuar me dialektin e tij dhe kur fillova gjeta shumë vështirësi pasi çdo fjalë më është dashur ta kërkoj në fjalor por në fund, u habita, pasi doli një punë shumë e mirë. Tani u bënë 4-5 vjet që e kam përkthyer dhe kur e lexoj edhe sot Lahutën e Malcisë në anglisht më pëlqen shumë. e di që është një përkthim me cilësi të lartë.

Ju ndodh ndonjëherë të dëgjoni një njeri që reciton Fishtën dhe ndiheni mirë për punën e madhe që keni bërë për një vepër të madhe?

Po, po, dhe jam shumë krenar për përkthimin që kam bërë me Fishtën. Më duket se nga të gjithë librat është një nga librat më themelor të të gjitha botimeve të mia. Ishte një mundim, t’ju them të drejtën, pasi më është dashur një vit e gjysëm për të përkthyer 17 mijë vargje dhe kam luftuar me çdo varg.

Do t’i rekomandonit shqiptarëve që ende nuk e kanë lexuar pse duhet ta lexojnë Fishtën?

Për mua është një vepër shumë interesante, nëse e kuptojnë gjuhën. Tani nuk e di, ndoshta të rinjtë që nuk e dinë gegnishten do e kenë të vështirë për ta kuptuar, është njësoj si tek ne kur lexojnë Shekspirin dhe nxënësit e kanë të vështirë pasi nuk e kuptojnë gjuhën, por prapë them se duhet ta lexojnë. Ndoshta mund të lexojnë edhe përkthimin tim në anglisht. (qesh)

Megjithatë Lahuta e Fishtes erdhi vonë në letërsinë tonë…

T’ju tregoj diçka. Kur udhëtoja me avion, në fillim të viteve ’90, në atë kohë, normalisht nuk kishte shumë udhëtarë që lëviznin drejt Shqipërisë dhe dikush prapa meje tha “A ka ndonjë ndryshim orari?” dhe një person tjetër prapa tij tha “Po, po, 150 vjet prapa”.

Ky është ndryshimi i orarit të këtij vendi i cili gjërat i ka bërë me vonesë përfshirë edhe Lahutën e Malcisë, përfshirë edhe Pavarësimin, përfshirë edhe komunizmin, përfshirë edhe rrëzimin e tij, edhe tranzicionin.

Dhe hyrjen e Evropë.

Po vonon ende apo jo?

Po, po, por është diçka që bëhet. Unë kam përshtypje se shqiptarët janë të ngadalshëm nga njëra anë, por janë shumë të shpejtë në anën tjetër. Kam qeshur një herë kur dikush më tha “Ne jemi më të shpejtë se bullgarët. Bullgarët janë të ngadalshëm ndërsa ne Shqipërinë e ndërtojmë 5 herë në një kohë që bullgarët e ndërtojnë një herë Bullgarinë, por është e vërtetë edhe që e rrëzojmë 5 herë më shpejtë”.

Po shqipja e Migjenit, si ishte profesor?

Gjuhë e bukur dhe nuk ishte kaq e vështirë sa Fishta për t’u përkthyer. Kisha fat që ekzistonin edhe përkthime të tjera me të cilat mund të bëja krahasime. Migjeni është një poet që më ka tronditur. Kur kemi parasysh traditat e letërsisë së rilindjes me një frymëzim kombëtar, atdhetar, fjalë herë bajate të lavdërimeve kombëtare, Migjeni vjen dhe tregon realitetin e vendit. Ai tregon vuajtjen, varfërinë, urinë, keqtrajtimin e njerëzve, pra realitetin e këtij vendi dhe ky vend është një vend me vuajtje.

E keni vënë re që është jo aq i lexuar Migjeni në Shqipëri?

Po, ka mundësi. Unë nuk e di me siguri por kam përshtypjen që Migjeni ka qenë lavdëruar në kohën e diktaturës komuniste si poet qe kritikonte kohen para çlirimit të Shqipërisë. Ndërsa tani, pas rënies së komunizmit, mbase njerëzit e identifikojnë Migjenin me atë periudhë që është gabim sepse kritika e Migjenit ishte po kaq i vlefshëm për periudhën komuniste.

Po shqipja e Ismail Kadaresë si është profesor?

Kjo për mua është shqipja më e bukur. Unë kënaqem kur lexoj Kadarenë thjesht nga pikëpamja e gjuhës, të lexoj se si i ndërton fjalitë, fjalët që përdor. Është i veçantë dhe që ka ndikuar shumë në ecurinë e gjuhës së shkruar.

Ju ka ndodhur më pas të ndeshni një shqipe dhe të thoni është kaq e bukur sa shqipja e Kadaresë?

Po kam dëgjuar, por besoj se ai është kryesor në çuarjen e shqipes përpara.

Ndërkohë, ju mbani marrëdhënie me shtetin shqiptar apo gjithçka e bëni në mënyrë personale, individuale dhe prej pasionit?

Punoj në mënyrë individuale.

Pra nuk ndihmoheni nga institucionet tona, nga Akademia jonë, nuk keni financime? Nuk keni medalje, mirënjohje.

Jo, asnjëra prej këtyre. Jam krejtësisht i pavarur.

E keni pyetur ndonjëherë veten pse e bëni?

Unë e bëj për qejfin tim, për interesin tim.

Ç’qejf të madh ju jep kjo shqipja jonë e përbashkët?

Cxdo njeri ka interesa të vecxantë, njëri luan golf, tjetri mbledh pulla postare, një tjetër është sportist, njëri merret me letërsi kineze. Ndërsa unë përfundova këtu me shqiptarët.

Mua më pëlqeu shumë një shprehje e juaja që do doja ta ndaja, kur dikush ju pyeti “a mund të ishit ju një shqiptar dhe nëse po, çfarë lloj shqiptari do ishit”. Dhe ju u përgjigjët “unë do të jetoja me shumë frustracion po të isha shqiptar, unë ndoshta do të çmendesha. Nuk kam përshtypjen se do të mund të jetoja në botën shqiptare, jam një njeri pakëz i brishtë dhe duhet të kesh shumë forcë për të jetuar si shqiptar me shqiptarët”.

Po, kjo është e vërtetë. Unë nuk mund të jetoj këtu. Është një vend pak i egër për mua, marrëdhëniet midis njerëzve janë pak të egër. E di që është vetëm një fasadë se brenda e kanë shpirtin e mirë, por kanë një egërsi në marrëdhëniet njerëzore. Ju dini të mbroheni këtu, ndërsa unë këtu jam si lepur, nuk di të mbrohem. Unë vij këtu me shumë kënaqësi, por nuk besoj se mund ta përballoj të vij të jetoj përgjithmonë këtu. Ka shumë frustracion të jetës së përditshme. Jeta është shumë e shkurtër e unë nuk kam kohë te përplasem në pengesa, vetëm për të arritur diçka, kur në një vend tjetër e arrij menjëherë dhe pastaj jetoj jetën time. E di që ju kaloni shumë kohë në ditën tuaj me pengesat që ju dalin përpara dhe kjo ha shumë kohë. Për shembull, po të jetoja këtu do të kaloja sigurisht gjithë ditën duke pirë kafe sepse do të më lajmëronin njerëzit hajde të pimë kafe dhe nga një kafe gjysëm ore, ajo do të shkonte një orë, dy orë, tre orë, katër orë dhe gjithë dita do të shkonte në kafe. Kurse unë jetoj një jetë pak të veçuar dhe nuk kam shumë shoqëri. Kjo është preference ime, unë jetoj me librat e mi, me idetë, projektet e mia dhe kënaqem me to.

Pastaj po të jetonit këtu do të merreshit shumë me politikë. Do duhej patjetër të ishit me njërën palë ose tjetrën përndryshe do të ishte shumë e vështirë të jetonit si asnjanës apo i paanshëm.

Dhe jeta politike është diçka që ndryshon shumë, duhet shumë kujdes me konjukturat. Kështu që unë nuk merrem fare me politikë.

Edhe diçka profesor, në Kosovë për shembull, diçka që bën përshtypje. Ju keni përkthyer në Gjyqin e Hagës dhe keni treguar se si stresi i përkthimit ju bëri të kalonit ndjeshmërinë e aq shumë gjaku, vdekjeje, vrasje, përdhunimi për të cilat u fol në atë gjyq. Ku janë këto në letërsinë kosovare, i shikoni ju?

Në fakt jo, nuk besoj se ka dalë një vepër e madhe për dramën që ka kaluar Kosova. Mbase duhet kohë, mbase është ende herët, mbase njerëzit janë ende të traumatizuar. Do të vijë edhe ajo kohë. Për mua ishte sigurisht një traumë kur punoja në Hagë si interpret simultan në gjyqin e Millosheviçit, ishte një punë me shumë stres sepse nuk mund të bënim gabime. Gjuha ime transmetohej dhe normalisht njerëzit bëjnë gabime por aty nuk duhej të bënim gabime. Por edhe përmbajtja ishte me shumë stres, gjithë vuajtjet e tyre dhe unë nuk isha mësuar me këto gjëra.

101 komente në “INTERVISTA/ Robert Elsie: Po të jetoja në Shqipëri, do çmendesha. Këtu duhet të jesh i egër, ndërsa unë jam si lepur. Është njësoj si në kohën osmane”

  1. tourkofagos says:

    mooooooooooooooossssssssssssssss,ne jena rrace Ariane………shqip flet gjithe Evropa!!!!

    1. Ramy says:

      te imagjinoj nje njeri paralitik qe nuk ke asnje mundesi tjeter veç kompjuterit.
      kalon kohen para tastjeres perveç kur fle
      edhe ushqimin e mer ne tavolinen e p.c.

      1. Dielli mbi Korab says:

        Do i lutesha gazetes Tema ti hiqte komentet e disa njerzve te frustruar ne kete forum.
        Robert Elise ka veç 2 dite qe eshte nda nga kjo jete dhe ne traditen shqiptare i ndjeri duhet lene ne qetsi te pakten 7 dite.Ai ishte nje dashamires i gjuhes shqipe dhe nje mik i vyer ne sherbim te ketij kombi te lashte .
        Nuk ju ka faj i madhi Robert Elsie qe shpirtrat e disa prej jush ketu qe komentoni. jane te helmuar,dhe trute e disave prej jush jane te çakerdum.Realitei shqiptar flet vete,si jemi katandisur,si egersira te arratisuna nga pylli

    2. hajriu says:

      Stambolleshe,ti je harixheshke greqie dhe per rrace nuk te lejohet te komentosh se je shuuuuuuuuume inferior. Tani ik futi nje abdetim andej nga vendi juaj i preferuar dhe bofsh sa me shume evro sonte. Sido qe te rrotullohesh po harixhi 300 do ngelesh.

    3. Argita_B says:

      Robert Elsie jep opinionin e tij, dhe sipas pikeveshtrimit te tij ka te drejte.
      Problemi eshte se Robert Elsie, nuk eshte qendra e botes, dhe bota nuk vertiet rreth tij.
      Nese sot do te pyesnim nje italian verior a do te deshironte te jetone ne Italine jugut, pergjigjia do te ishte Jo.
      Nese do te pyesnim nje qytetar te Tiranes, a do te donte te jetonte ne Kukes apo Tropoje ( nuk kam asgje kundra ketyre qyteteve) pergjigjia ishte JO.
      Nese do te pyesnim nje gjerman, Suedez, apo danez, a do te donte te jetonte ne France, ne Spanje apo ne Itali, pergjijia ishte JO.
      Pra ky zoteria, jep mendimin e tij, duhet respektuar, por bota nuk vertitet rreth tij.
      Konkluzuini im eshte se nuk mjafton te jesh i huaj qe te kesh monopolin e kendveshtrimit.
      Kemi mjaft te meta, mjaft gjera per te ndryshuar qe jeta e shqiptareve te behet me e kendeshme, po mjaft me “metoden” çdo gje qe eshte shqiptare nuk ben.
      Nese beni nje interviste me mua, do tju jap 100 arsye pse nuk deshiroj te jetoj ,e Gjermani, France, Itali e me radhe, por ne te njeten kohe jetoj ne Evrope, me te mirat dhe te kqijat e ketyre sistemeve.
      Ps. Italija e jugut eshte e kalbur nga korrupsioni, po kjo nuk ka lidhje me epoken osmane.

      1. fitim maliqi says:

        te lumte per kete koment jam i te njejtit mendim 100 %(Gjilanas Kosova Lindore)

  2. plaku says:

    Ne fakt nuk e lexova komplet intervisten. Lexova vetem pjesen e siperme. Kisha qejf ta takoja vete kete person dhe ti thosha se, ju nxi bytha popullit shqiptar se, ti nuk jeton dot ne Shqiperi. Kuptohet se, eshte e drejta jote te thuash ate qe mendon. Une nuk jam patriot por desha te them se kur shkoj ne Tirane me duket vetja shume me i ri, shume me njerezor dhe mbushem me lumturi kur shof djemte dhe vajzat e bukur shqiptare qe flasin gjuhen e bukur shqipe te cilen ti per mua nuk e njef mire.Sic thoshte Naimi i madh : “Shqiperi moj zonje e rende qe burrat e dheut te thoshin nene.” A i njof keto vargje more horr. Kush te jep te drejten ty more “albanolog” te ofendosh nje vend dhe nje popull te tere? Kush je ti more liliput. Shqiptaret nuk jane racista si puna jote qe studjoke gjuhen e nje populli te cilin ti e ofendon. Hik ore qelbanik ne vendin tend se asnjeri nuk tu lut te vije ne Shqiperi. Ti mund te njofesh gjuhen shqip por nuk njef historine e Shqiperise dhe kushtet ne te cilat shqiptaret mbrojten kulturen dhe gjuhen e tyre te cilen ti mund ta studjosh nga ana shkencore por nuk e njef nga ana shpirterore. Zemra more mik dhe jo mendja eshte ajo qe ti duhet te njofesh. Zemra eshte burimi i vlerave njerezore dhe jo mendja qe keni ju ne perendim ku fitimi, shoqeria e brylave, filosofija win to win e cila po cduk vlerat e njerezimit. Edhe nje here “mik” shporru dhe mos ardhsh kurre ne vendin tone. Kush te jep te drejten ty more liliput te ofendosh nje vend dhe nje popull te tere.Asnje nuk te lutet qe te vish. Go to hell!!

    1. BERISHA LARGOHU. SI MUND TE JEM SHQIPTAR ME SALI KRIMINEL BERISHEN?????? says:

      plaku, ate mikun qe foli per jeten dhe per egersine e shqiptareve, tha vetem te verteten. Kurse per te takuar Robert Elsie, nuk je rendesishem mor plak te takosh nje koke te madhe sic eshte ai.

      1. plaku says:

        BL…
        Me vjen keq por ke siptomat e inferioritetit.

        1. hajriu says:

          Po ç’inferior o plaku , ky BL edhe idioti vete . Lexoja shkrimet, se perveçse nuk dine te shkruaj por eshte dhe kokrra e idiotit .Eshte cope mishi me dy sy prej idioti…….mos u merr me te por varja plaku.

          1. BERISHA LARGOHU. SHQIPTARET KANE NJE DEMOKRACI TALEBANSHE! says:

            Pse mor hajriu behesh i mbrapshte me komentet te babzitura qe nuk kane civilizim???

        2. plaku says:

          BL,
          Me vjen keq por dy pergjigjet e mija, ndoshta me te drejte, jane bllokuar nga administratori. Te jesh i bindur se dy pergjigjet e mija nuk do te te pelqenin.

          1. BERISHA LARGOHU. SHQIPTARET KANE NJE DEMOKRACI TALEBANSHE! says:

            plaku, me shkruaj me kulture dhe do ti pres komentet qe ben. Me repliko me civilizim!

            1. Ton says:

              Po ti, me civilizim i replikove plakut?

              1. BERISHA LARGOHU. SHQIPTARET KANE NJE DEMOKRACI TALEBANSHE! says:

                Ton, c’ke qe ben punen e avokatit? plaku nuk eshte intelektual per te takuar nje koke qe nuk krahasohet me plakun ish elktrcist ne kohen komunizmit, dhe jeton ne Zvicer duke marre asistencen sociale te lodhshme. plaku nuk i plotson kriteret per te takuar nji person qe pasqyroj te verteten shqiptare me zakonet Osmane turke!

                1. Janullatos arxidoglyftis says:

                  Dole prape ti papa i janulles ?

          2. Gjergji says:

            Qeke i lodh o Plak!
            Shko futi i t’clodhme!

        3. BERISHA LARGOHU. SHQIPTARET KANE NJE DEMOKRACI TALEBANSHE! says:

          plaku, ne te arrdhmen te keni kujdes me shkrimet e tepruara. Edhe shkrimet e mija i hoqen sepse e shikuan qe nuk ishin serioze per nje gazete te moderuar sic eshte gazeta tema.

        4. BERISHA LARGOHU. SHQIPTARET KANE NJE DEMOKRACI TALEBANSHE! says:

          plaku, te kundershtova sepse komenti i juaj ishte harsh ndaj nji intelektuali.

      2. plaku says:

        BL,
        Cam i sat eme.

    2. ina says:

      Po me duket se nuk e ke kuptuar ose lexuar te gjithen intervisten.
      Ky zoteria eshte nje studius i njohur i shqipes, qe do te thote se ky mbledh info.neper arshiva te ndryshme dhe i boton ne libra, pra eshte njeri qe nxjerr ne drite te verteten shqiptare.
      Nese ai thote se nuk mund te jetoje dot ketu, nuk ka ndonje arsye per ta share, pasi ne shpesh degjojme qe edhe vete shqiptaret duan te ikin prej Shqiperise, saqe dihet se 40% e jona eshte jashte. Cfare ka ketu per tu irrituar nga pergjigja e sinqerte e ketij njeriu?
      mund te shohesh me shume rreth ketij njeriu ne: http://www.elsie.de

      1. Lilium Albanicum says:

        @Ina: Me vjen per te vjelle nga servilizmi i pseudointelektualeve shqiptare ndaj mendimit te intelektualeve te huaj!

        Po pse, ne arkivat e Europes gjendet e verteta e shqiptareve dhe historise se tyre? Atje gjendet vetem nje kendveshtrim i kesaj historie… ai europian, por nuk do te thote aspak qe e verteta e tyre eshte absolute. Ata i kane pare e analizuar faktet historike ne Shqiperi e Ballkan, duke i ngjyrosur me ngjyren e “syzeve” (kupto kulturen, paragjykimet, etj) te tyre. Po e verteta shqiptare, ku eshte ne gjykimin e Elsie-t? Ku eshte perjetimi i popullit shqiptar? Apo e ka kufizuar kete te vertete tek kendveshtrimi i ca pseudointelektualeve shqiptare, qe vuajne nga kompleksi i inferioritetit perpara kultures europiene dhe i perkulen me servilizem cdo mendimi qe vjen nga perendimi.

        Cdo vend ka te mirat e te ligat e veta dhe Shqiperia ka kaluar vertet neper nje rruge shume te vecante. Por per te kuptuar Shqiperine, nuk mjaftojne vetem arkivat e Europes… mbi te gjitha duhet te njohesh njerezit dhe zemrat e tyre.

        Megjithese mund te njohi mire gjuhen, letersine, kulturen dhe pjesen zyrtare te historise shqiptare, per mua ELSIE NUK E NJEH DHE NUK E KUPTON ASPAK SHPIRTIN SHQIPTAR… sepse nuk e ka marr mundimin ta njohi me te vertet ate. Kjo eshte e trishtuar. Kur nje albanolog nuk ka arritur ta njohi vertet zemren e ketij kombi, mendo se sa te interesuar jane europianet e tjere ta njohin ate.

        Shqiptare, bejini vet kujdes vehtes dhe vendit tuaj… i huaji, mbetet gjithnje i huaj.

    3. Arberor says:

      Plaku, me gjithe respektin qe kam per komentet qe ben me plot informacione dhe dituri, por ketu albanologu ka shume te drejte. Ti ndihesh “i ri” dhe i “lumtur” vetem kur vete per vizite ne Shqiperi, por ke ikur nga Shqiperia pikerisht sepse e di qe do te ndihesh ashtu sic u shpreh me shqip se shqip albanologu, Robert Elise.

    4. dritani says:

      Plaku
      Pashko Vasa dhe jo Naim Frasheri

      “Ti ke pas ken nje zonj e rand
      Burrat e dheut te thirrshin nane”

      Prandaj thote dhe Elsi se do te cmendesha po te jetoja ne Shqiperi…

      Hajt mos u merzit

    5. Vlora1912 says:

      Zoti “Plaku” nick-u qe ke zgjedhur e kerkon
      nje reagim me te zbutur, me te urte…. Gjithsesi…

      Ky zotria, qe e flet shqipen nja 10 her me mir se 50% e Shqipove,
      I ka then ca te verteta te hidhura… Te pelqen apo jo .. Puna jote por
      realitetit nuk I fshihemi dot.

      Ti hajde ne Trane dhe gezoju rinise ndersa une qe jetoj ketu shoh
      nje rink te vaket, te paafte, dembele dhe qe shkollohet vetem
      duke bler provimet.

      Sa per dijeni rinia e Tiranes, origjinen e afert e ka ne bathore e ate
      te largeten lart nga shpellat. Hajde pra….. Gezoje kete rinine e TIRHHANES

    6. Un says:

      O plaku por mos u acaro kshtu mor burr se s’t’ka hije. Mu m’duket se ka than nji gja te drejt shoqi. Edhe mu mas vitesh emigracion kur kthehem m’ duket shqipnia vend i eger e jo ma nji anglezit. Der sa t’jet karaduzi ne kry kshtu do te jet, anarki totale. Mandej duhet me i vlersu ato qe ti thojn gjanat ne ftyr e jo qe te shtihen si miq e t’shajn mbas shpindet. Ka nje web-sit te vetin ky Elsie po te jap linkun:

      http://www.albanianhistory.net/

      http://www.albanianlanguage.net/

      http://www.albanianliterature.net/

      ku ka mbledh shum dukumenta interesante si dhe regjistrime zanore etjer. Hedhja nje sy se shum interesant.

    7. Alex says:

      Ja ke fut kot plako …

      E para ke gabuar me vargjet qe cituar, nuk jane te Naim Frasherit, por te Pashko Vases.

      E dyta, ne asnje cep te intervistes ky Roberti, nuk ofendon shqiptaret, por thote nje te vertete te madhe, nese na vjen keq, kjo eshte ceshtje tjeter.

      E treta, fakti qe ka zjgedhur albanologjine, tregon per vleresim prej tij te shqiptareve.

      E katerta, po zotrote pse ke shkuar per te jetuar ne Belgjike a Zvicer, (me fal nese nuk jam shume i sakte), dhe te vjen keq kur ai thote qe une nuk mund te jetoj dot ne Shqiperi.

      Merre shtruar plako …, je me i kendshem dhe i sakte kur shan me te drejte Berishen.

    8. Edi Detroit says:

      Plaku, te mos ngaterrojme dashurine dhe nostalgjine qe kemi ne shqiptaret qe jetojme jashte, me mentalitetin dhe problemet vertet te renda qe ka Shqiperia dhe shqiptaret. Ky studiuesi mendoj se ka kaluar shume kohe ne Shqiperi dhe i njeh mire shqiptaret dhe mentalitetin e tyre. Ai( mendoj une), ka shume te drejte per administraten shqiptare, me menyren e jeteses se rinise se atij vendi qe pjesen me te madhe te kohes, e kalojne ne kafene, bile sic thote dhe dikush ketu, edhe veshja e femrave ta shpif, te vjen per te vjelle. Plaku te themi te verteten nuk ka shqiptare qe jeton jashte, qe kur vjen ne Shqiperi nuk i shikon, keto probleme, ne nje vend, ku vleresohet hajduti dhe jo i ndershmi, paraja dhe jo i dituri. Per mua e vetmja shprese ne ate vend mbetet vetem nqse femijet e emigranteve shqiptare ne Europe( se keta ketu nuk kthehen),pra te atyre qe jane rritur e shkolluar ne Europe, tiu krijohet mundesia e kthimit dhe marrja pjese aktive ne politike dhe,ne gjithe jeten shoqerore.

    9. Artur Duka says:

      Plako !

      Per aq sa ke lexuar nga intervista flet me mend per disa gjera por mendoj se duhet te lexosh te gjithe intervisten ! Te lutem mos u nis nga ndonje fraze e shkeputur ! Shpesh vete shqiptartet e shajne vendin e tyre dhe se c’milet jane por kjo behet me dhimbje dhe me nje lloj marazi qe gjerat nuk ecin.
      Te shikosh c’pune ka bere ky zoteri ne perkthimin e shume autoreve shqiptare dhe ne popullarizimin e kultures dhe historise shqiptare, vertete qe do te impresionohesh.

    10. net says:

      plaku me pelqeu shkrimi yt.

      who the hell cares se nuk i pelqen ketij shqiperia, mjafton qe na pelqen neve.

    11. net says:

      ky Cifuti robert qe me mir mund ti thuash dhelper sioniste, ka fobi jo shqiptaret por cdo njeri qe perfaqeson fene islame.
      e tere ceshtja nuk eshte tek osmanet apo shqiptaret, ceshtja eshte se osmanet ja mblodhen cifuteve aq mire sa nuk benin ze…

      cifutet ankohen se nazistet i persekutuan… a nuk eshte shum interesante qe me se shumti gjen cifute ne gjermani, austri, zvicer????

      pse?

      me tregoni pak!!

      1. dritani says:

        Avash, avash me kete Shqiperine qe te pelqeka se po i shastis te gjithe ne forum! Une u habita qe te pelqeka Shqiperia laike…
        Po me ebreun Robert Shvarc qe na ka mesuar shqip ne shqiptareve ke ndonje problem? Apo edhe ai dhelper sioniste si te tjeret!
        Po me Albert Ajnshtajn?
        Skema jote dihet: te gjithe t’i falen zotit sipas Kuranit dhe arabisht. Mos dil nga skema se te humbet serioziteti.
        Ndonje liste te arabeve qe dine se ku bie Shqiperia a ke?

        1. Quo Vadis! says:

          Dritan i dashur, mos u lodh kot. Ky eshte Neti. Nese nuk ke eksperience me komentet e tij me lejo te te them se nuk ia vlen te merresh me te.
          Faleminderit per komentin e zgjuar.

      2. BERISHA LARGOHU. SHQIPTARET KANE NJE DEMOKRACI TALEBANSHE! says:

        net, per ty te gjithe jane Cifut. Po pse mor net je kaq injorant si me fen qe ke dhe me paaftesine qe ke?

      3. mirel says:

        Ne Shqiperi nuk ka osmane. Hiqca plera me brekushe, te tjeret jane shqiptare.
        Ca te eger, po shqipo ama

    12. anticensurë says:

      plako është shkrimi më i pa meduar tëndi!nuk ma merrte mëndja se mund të shkruaje kaq keq!kohët e fundit ti je shquar për një butësi shënjtërore!ke qënë dakord me cënimin e sovranitetit të kosovës në shkëmbim të qumështit sërb!për fëmijët e kosovës!kështu që tërë ky duf për një njëri që nuk ka ofenduar as në rastin më të vogël!vetëm ka thënë një të vërtetë që ne të gjithë e dimë shumë mirë!kjo e vërtetë të ka bërë dhe ty që të kalosh pensionin tënd në zvicër dhe jo në shqipëri!

      sa për “net” dhe ndonjë trap tjetër nuk ja vlen të shkruash!kanë të drejtë iu është sulmuar perandoria osmane!perandori nga e cila është distancuar dhe vetë turqia!

    13. Arben says:

      O plaku, ti faktove ate cka Robert Elsie ka thane ma siper. A e kupton agresivitetin e fjaleve tuaja ndopak? Perballe komentit tuaj atij i duket vetja si lepur. Nuk vjen aj e me u sha e repliku me ty dhe komentuesit e tjere. Ajo cka Elsie ka thane ashte ma se e vertet per mendimin tim. Edhe perpara kur kam jetu ne shqiperi edhe tash kur vij me duhet te dal me nje instikt mbrojtes te tepruar sepse shikimi i njerzve te jep pershtypjen se mundesh me kene objekt apo pre ne cdo moment. Jam i sigurt se edhe une jua jap njate pershtypje te tjereve. Nuk eshte tek krimi, ku edhe kjo ndikon, se jetoj ne vendin e krimit apo te nje perzimje rracash e fytyrash ketu ku jam, por ashte vete cerja e njerzve.a eshet trashegim historik si je nevoje mbrojtese nga historia jone e komplikuar apo dicka filo-gjenetike kete nuk e di por realiteti ashte qe jemi njerez te vrazhde, skeptike, dhe me nje nevoje per vetmbrojtje te diktuar nga rrethanat, hirtoriko-ambientale.
      Gjithe te mirat dhe mos dredh lesh kot me mu se s’kam nder mend te replikoj me ty po t’mos jesh realist.
      Te kerkoj ndjes per repliken.

    14. fuck all says:

      or bablok, po ta kishe lexuar te gjithe intervisten nuk do offendoje ne kete menyre dhe sidomos nuk do na bindje neve mbi mbi agresivitetin dhe egersine e popullit. Ja te te them une se cfare ka thene albanologu; ne aparenze shqiptaret jane te eger, agresiv por brenda ne shpirt jane shume mikprites dhe te mire etc etc etc….bsablok merru me lexim jo me pallavra… respekte!!!

    15. Nata dhe dita says:

      I intervistuari, zoti Prof. R. Elsie, askund, aspak dhe me asgjë nuk e ka ofenduar popullin shqiptar. Përkundrazi, përkthimet e tija janë shenjë miradije dhe promovimi të kulturës shqiptare në botë, e cila dallon sa nata me ditën me kulturën nga teksti i juaj. Keni një fjalor tepër të ndyrë. Vetë interesimi për gjuhën shqipe është shenjë respekti dhe dashurie. Korrupcioni dhe byrokracia në administratë është realiteti ynë. Besoj se Profesori është aq i ngritur sa të ju falë atë gabim, por besoj poashtu se jo vetëm unë por të gjithë shqiptarët jemi tepër të pezmatuar me tekstin e juaj. Uroj që një ditë edhe ju të bëheni të vetëdijëshëm për këtë.

    16. Ilir epirot says:

      Shqipen ai s’e njeh as nga ana shkencore. Shume nga emrat dhe toponimet mbi dymije e madje tremije vjecare kane kuptim te drejtperdrejte me shqipen qe ne flasim sot. Per shqiptaret hedh tezen e historiografeve maqedone (te sotem) se vijne nga fise malore qe i rrinin larg botes se qyteteruar. Shkurt nje tjeter bythqire ordiner, armik i betuar i shqiptareve.

    17. Ylli says:

      O plaku …..dhi e zgjebosur dhe bishtin perpjete.Krenar per cfare ???? Per injorancen kolektive??.Per shqipen e shkruar ne kufijte e anafalbetizmit. ?? Per peshtymat qe leshohen pertoke ,me keq se kafshet jashteqitjen.?? Me trotuaret e zene nga fisi qe takohen ne rruge dhe nuk pyesin qe ka njerez per te kaluar.?? Per borite qe bien kot pa arsye ??.Per zyrtaret qe as nuk dine shqip dhe as nuk flasin shqipen letrare.??Per sherret me vrasje per arsyen ,”pse mshef ne inat”.Per policet qe vijne era pace ,mengjes dreke darke.??Per katet e para te pallatece qe rrethohen me tela me gjemba dhe rrisin pula ??.Per mishin djathi ullinjt shitur trotuareve.??Sa mund te permendesh ne kete vend qe njeriun normal.e llahtarisin.A na ben kjo popull te keq ??Sigursht qe jo.Por krenar jo e jo.Vetem po qe se krenaria ka per baze injorancen dhe ketu pa dyshim jemi kampion.Me thoni o te lenduar nga Roberti ,sa raste dine qe komuniteti behet bashkepunues per te miren e tij.??.Ne ne cdo ambjent vetem zihemi.Udheto me furgon apo autobus.Nje mosrespekt i thelle per njeri tjetrin.Secili.do autobuzin e tij.
      Shume prej jush shkruajne si ushtar partie .Po te ishte Berisha ne pushtet ,Robertit do ti benit lapidar.
      Kurse tani ofendoni nje te huaj qe e donte Shqiperine me shume se disa shqiptare.

  3. mallakastrioti says:

    mall qe jane te huajt qe na kujtojne qe gjuha shqipe eshte gjuh e bukur se pon te ish per ne aha..

  4. Martin says:

    E vertete,kemi qene te tille edhe para se esmeret e azise te mbrinin ne gadishull.Sejcili ka te drejte te krenohet me gjuhen e te pareve te tij-tjeter gje qe ca e fshijne me gjethe fiku e u ha kohe pas kohe.

  5. BERISHA LARGOHU. SI MUND TE JEM SHQIPTAR ME SALI KRIMINEL BERISHEN?????? says:

    Robert Elsie, ke shume te drejte per egersine e popullit shqiptar. Edhe pak shqiptaret do te pranojne te hajne bare si baktia per te sakrifikuar duke e mbajtur Berishen ne pushtet. Kuse opozita, do te bej gjoja te berjes opozite, kjo eshte Shqiperia Osmane e turkuleshit.

    1. tourkofagos says:

      file mou[BL] zotnia tregon nje rrealitet te pakundershtueshem qe per shume shqipfoles[zike,plaku,hajriu,net,,,,,e shume e shume te tjere]eshte e papranueshme…..sepse ata nuk i le hunda duke i rene farfalles gjithe diten;O sa mire me qene shqiptare…..!!!
      pune korrakesh…….

      1. Orhan Pamuk[historian nobelist turk,USA]: ''.....muslimonet shqipfoles,jane turq ,jane vazhdim i identitetit turk ne Evrope.........'' says:

        SAKT,sumqiret muslims me ne krye tourkotsami-n ”plaku” apo pisoglendi-n ”zike” etj nuk u pelqejne e VERTETA porse kjo neve kaq na ben,madje st’arxidia mas………ouuuuuuuusssstttttttttt dobicat e sulltan muratit!

  6. skenderi says:

    sa shpejt merziteni nga nje koment shqype,a e ndjen veten krenar per ate qe je c rendesi ka niveli ku jetojme dhe si jetojme,gjithmone kemi qene shembull per boten, kot se kemi nominativin SHQYPE……kryesorja eshte te ndihemi krenare se per cfare pak rendesi ka………..apo jo

  7. beni says:

    Lexova vetem ate pjese qe flet per administraten e ketij vendi, me pak fjale nuk i ka lene gje pa thene kesaj pis administrate, kur do te vije koha dhe te pastrohet kjo pis administrate e mykur dhe injorante e cila nuk ecen perpara por vetem prapa, dhe kam frike se kjo administrate eshte blinduar dhe nuk mund ta reformoje kush, sepse kjo eshte duke shkuar me trashigimi,deri dhe tek pastruesja e institucionit, pavarsisht se pasardhesit e administrates ose me mire njerezit e tyre jane me te meta ose debile qe nuk marrin vesh per vendin e punes,por vetem te mos ja leshojne nje te zotit i cili mund te jete nje vajze ose djale i nje qytetari te thjeshte i cili ose e cila e ka marre shkollen me djersen e ballit sepse nuk ka patur para per ta marre se sa nje tjeter debil i races se administrates qe nuk ka shkuar ne shkolle por e ka marre me pare.Kjo dhe shum gjera te tjera po e bejne kete vend qe te mos i rezistoje me kalbesires e cila na ka pushtuar vendin, tani nga perendimi po kthehen shum qytetare te cilet jane mesuar me administraten ne vendet ku kane qendruar dhe kur te ndeshen me kete pis administrate do te bejne nje reaksion shum te madh ku pothuajse do te kaloje ne nje revulicion te vertete.

  8. luis says:

    Profesori ka prekur tamam thelbin.Shqiptaret quajne modernizim ate qe sot ne boten e zhvilluar eshte absurde p.sh veshja tek femrat shqiptare i ngjane me shume prostitucionit,dhe nga ana tjeter ne marredheniet shoqerore dhe kulturore nje perzierje alla turka qe vertet te sjelle neveri.

    1. test says:

      ej po e nxorret koken te gjithe filo greket…po sa shume qe jeni shtuar….ne fakt e kane treguar statistikat qe 1 ne 3 eshte gay…
      kete gje po e shikoj dhe tek forumet…1 ne 3 eshte filogrek…
      sikur ju kane mbaruar dhe leket me cfare jetoni tani ..
      u po se harrova me qeflleshka eee…

  9. toni says:

    O nipi gjyshit trim qe nuk e ka nderruar fene,nga menyra se si komenton duket qe nuk e njeh europen,ketej korraket turq dhe zezaket jane bere si zot shtepie,e ky albanologu si duket akoma i duken shqiptaret si ne vitet 90 kur nuk e dinin ca ishte europa.flm

  10. tomori i beratit says:

    Plaku.I lexoj gjithmon analizat e tua dhe gati te gjitha jane te drejta dhe realiste. Kete ta them nga zemra dhe sinqerisht.POR?????.Ketu me siper ne komentin tuaj nuk te kuptova qe ke bere nje te te them TURP.Ndoshta nuk e ke lexuar te gjithe ose i ke bere nje lexim siperfaqor.Personi ne fjale eshte nje Shkenctar ndoshta i vetmi ne bot qe ka reth 40 vjet qe PUNON PER SHQIPERIN.Une jetoj ne emigrim po 3 here ne vit jam pran familjes time te Tiran.Te them te drejten Robert Elsie ka te drejt.Ndjejme ne emigrantet veshtiresi te ambientohemi ne vendin tone kur vim ne Shqiperi dhe une ne qytetin tim Tiranen,me ate KAOS TOTAL qe ekziston ne te gjitha drejtimet dhe fushat e jetes.Pra Plaku rilexoje mire dhe do te me japesh te drejte.Urimet me te mira dhe jet e shendet per ju.

    1. Gusmari says:

      Ke te drejte Tomorri i B! Ne fillim vitet 90′ punoja diku dhe shikoja turli matrapazesh qe u dynden nga e gjithe bota ne Shqiperi. Kishte edhe njerez te thjeshte. Dhe Robert Elsie ishte nje nder ta. Gjithmone i qeshur, i urte, me pak fjale. Mbante veshur nje pale sandale lekure dimer-vere e me bente cudi.
      Kam patur pak muhabet dhe me vjen mire qe vazhdon te punoje per letrat shqipe.
      Ne mirepresim surreter si Fazllic e pergojojme te urte si z. Elsie! Mekat! Na e kane fajin te tjeret pastaj.

    2. ilir says:

      bashkohem me fjalen tende nuk i heq asnje presje.DT ELSIE eshte nje nder per gjuhen shqipe,tani ai po i shtrin studimet e veta dhe ne histori e kulture.ESHTE PER TI HEQUAR KAPELEN KETIJ BURRI DHE PER TI THENE FALEMINDERIT.ska asnje kritik nga ana e dt.elsie per neve.te verteta te gjitha jane.mos ja leme te huajt e mire qe ti marri ne mbrojtje turkofagosi…kjo verteton dhe nje here ate qe ai thote jemi nje lemsh lemsh lemsh

  11. arvanites says:

    Ka te drejte. Eshte nje fenomen qe cdo shqitar e dallon sapo del nga Shqiperia. Ne ceshtje mirsjellje, dhe kulture ne komunikim jemi shume mbrapa. Madje edhe ne Veshje. Mjafton te shoheh emisionet politike ne Shqiperi. Te gjithe bashke me drejtuesin lexojne mesazhe ne cel gjate kohes qe tjetri flet.

  12. PrapambetjetOsmane says:

    Rrofsh z. Elsie (sikur kishit pare nickname-in !). Keta studjusit evropian jane shume te vyrtytshem (hulumtues te perkushtuar dhe te ekuilibruar). Jane si drita e djellit, atje ku bie ajo zbulohet peisazhi natyror, e verteta. Nga ata mundemi te mesojme per veten e tone, nese nisim nga mirenjohja, nga deshira e mire per tu permiresuar. Nejse…, jam dakort edhe kur thoni se duhet shume kohe, per fat te keq… Ju jam mirenjohes.

  13. dritani says:

    Marredhenia e shume shqiptareve (e shumices?) me te huaj si Elsi eshte si ajo e mbretereshes me pasqyren:

    “Pasqyre moj pasqyre a jam une me i mencuri i mbreterise…
    Dhe kur marrim vesh te verteten i fusim nje te thyer pasqyres dhe mbetemi po aq idiote dhe te vendosur sa me pare…

    Nderkohe qe bota leviz dhe ndryshon ne mbetemi te vendosur per te mos ndryshuar dhe kjo na eshte bere me pak fjale tipari me i spikatur – jetojme ende si ne periudhen osmane…E trishte, duket sikur nuk kemi levizur fare!
    Ky eshte per mua thelbi i observimit te Robert Elsit.

    1. Gusmari says:

      E beri edhe nje te mire z. Elsie:
      Na bashkoi ne nje mendim/vleresim per vetveten tone. Rast i rralle ne kete blog, nuk po shajme, por thuajse te gjithe biem dakort ne mendimin per te.

      Personalisht ju falenderoj e me vjen mire vertet.
      Zoti qofte me ju kudo ku jeni! Shendet para e lumturi!

  14. test says:

    ou te duket si ne kohen osmane…cne paske jetuar ne ate kohe zotrote qe e di aq mire…
    ashtu sic the ti qe ne kohen osmane te duhej te takoje disa veta deri sa te takoje Ministrin ..kjo tregon qe ata kane patur shtet sistem te tyren…
    po ne Evrope ca ka patur ne ate kohe…asgje ka qene vetem nje mesjete e zeze per Evropen qe ishin zhytur ne nje llum te papare…injoranca ishte ne kulm…inkuzicioni ishte kryesorja…
    kushedi sa do i realizoje enderrat ne Evropen paralele te Osmaneve…

    1. X says:

      ca shpikesa apo shkenctare si da vinci njuton na ka nxjerre kjo turkia jote e perparuar meqe europa qenka e zeze?

      1. test says:

        kur nuk di histori dhe nuk ke lexuar kshu eshte…
        me vjen keq per ty…

  15. franko says:

    Vetem anadollaket(plaku, hajria, testikuli) kane reaguar me egersi.
    Normale se per ta periudha osmane ka qene me e mira dhe nuk mund tua shash.

  16. joni says:

    Ka thene te verteten Shqiperine e ka mbuluar otomanizmi si ne politike dhe ne menyren e te menduarit, Saliu ja doli ta turqizoje dhe nbjehere Shqiperine ti lidhe shqiptaret me ane te gjakut me turqit dhe te fuse ne funksion turqizmin ne menyre mendimi.

  17. joni says:

    Gaetare me idiot nuk besoj se gjendet me kete interviste.

  18. Heron says:

    Kush e njeh Zt Elsie dhe ka dijeni per punen e tij per shqiptaret nuk mund te thote asnje fjale te keqe vetem nqs ka emer shqiptare edhe eshte sllav apo grek! Elsie ka punuar dhe germuar neper arkiva te botes per te sjelle ne drite padrejtesite e bera ndaj shqiptareve nder shekuj! Ky njeri ka dedikuar jeten e tij ne mbrojtje te historise dhe kultures se popullit tone si askush tjeter ! Albanianhistory.net eshte nje thesar per shqiptaret sepse i tregon njerezimit historine tone e kete se ka bere as ministria e kultures e as albanologet hipokrit shqiptar por Ky njeri Elsie! Per at qe thote ne interviste nuk heq dot as pike e as presje! Sot Shqiperia eshte kthyer ne Bajrakun e Saliut sic qene bajraqet ne kohen osmane!

  19. 500 vjet sulltan-otmanizem, 15 vjet Zogoll-otomanizem, 45 vjet Hoxhe-
    otomanizem, 20 vjet Berishogllu-bajraktarizem, vetem 6 muaj fanolizem-mbetet e mbetet 70% e shqiptareve myslimanizem.

  20. FLori says:

    Une e njoh shume mire Z.Elsie, madje kam qene bashke me te ne nje “tur” pergjate jugut duke punuar me incizimet. AI ka bere nje pune qe ashkush nuk eshte perpjekur ta beje.

  21. albana says:

    Ndiej nje dhimbje therese kur lexoj komentet e disa bashkekombesve.
    E ndoqa intervisten e z.Elsie dhe ne fund thashe: Faleminderit o mik qe ke bere kaq shume per Shqiperine dhe shqiptaret. Te faleminderit dhe ty Rudina se na ke ndihmuar shume here te njohim njerez te huaj qe e duan kulturen tone, por edhe njerezit tane qe po shquhen ne skenat e botes.
    Ndihem shume mire qe kemi njeres te tille si z.Elsie,si Rudina atdhetare etj. qe na duan dhe na bejne te njohur ne bote (kulturen tone, gjuhen, historine tone qe nga lashtesia. Por eshte shume e dhimbshme kur bashkekombas shprehen me percmim per vepren e jashtezakonshme te nje albanologu te madh. Komentatoreve percmues do t’u kishin mjaftuar dy fjaloret enciklobetik(njeri per Shqiperine dhe tjetri per Kosoven)te shkruar dhe botuar ne anglisht,per te vleresuar punonen madhore te z.Elsie. A thua nuk i kane lexuar fare ato qe ka thene? Ndoshta pane ne hyrje fjaline “une nuk jetoj ketu” dhe zune llogoren e patriotit.

  22. Londra says:

    Eshte nje interviste perfekte, dhe reale per situaten. Ata Shqiptare qe jane ne Diaspore e kuptojne ekzaktesisht ‘gjuhen’ e folur ketu dhe arsyet a saje.
    Flet per bashkepunim mbarekombetare dhe cileson qarte se cfare duhet te bejne shqipfolesit e ballkanit, ve ne pah ate qe na duhet me se shumti.
    Flet per dialektet tona, gege dhe toske, flet per nevojat qe te ruajme ato si dhe versionet e vjetra te gjuhes shqipe ne trevat e tjera qe tashme nuk konsiderohen shqiptare ‘Arvanitasit’.
    Flet per shume e shume gjera, me syrin dhe kendveshtrimin e nje njeriu te rritur dhe edukuar ne perendim, por qe perjeton gjuhen shqipe si profesionin e tij. Ky njeri meriton respekt dhe njohje mbarekombetare.

    Intervista eshte dhe me spikatur ne aspektin e ‘egersise’tone si shqiptare – vetem lexo komentet e bera pas ntervistes dhe ka krisur debati i semure, duke share njerit-tjetrin. Po pse o te mjere, pse, cinike deri ne vdekje …. po jemi vellezer e motra, pa dallim kufinjesh, dialekti a krahine! Ju lutemi, ka ardhur koha te leme injorancen dhe te zgjohemi te ajo qe na kanoset. Si numer shqipfolesish jemi ne numrin me te larte ne Ballkan … ja ky eshte kombi. Te jemi ne unitet per bashkepunim e mbeshjtetje. Kjo na ben te pranueshem mes familjeve te tjera te zhvilluara globale.
    Kjo nuk varet vetem nga politikat vendase. Kjo varet nga ne, secili dhe te gjithe!
    Ju pershendesim!

  23. arbeni says:

    jetoj ne perendim ma shum se 1 dekad,po te vi ne Shqiperi me duket shum veshtir,shum faktor jan, trafiku jo i rregullt,shendetsia e pa siguruar,dritat,uji pishem,qoft ndihmesa e shtetit,pensionet,cfar te marri pensionisti 80 €,kur konkurenca eleminon me dinamit konkurentin ,sndalon kush ne semafor,qoft dhe sigurimet e automjetit,aksidentet zgjidhen me dru ,po te shikosh ne Eu njerezit jan te zen me pune studime mundohen si ta jetojn jeten,koken e kan te elekronika, por un mendoj prap se si Shqipria nuk ka qoft nga klima e gjithqka,por te mundohemi si ta rregullojm jo per te tjeret po per vete, se per te gjith vendi vet esht me i mire,por si klima Shqiptare s`ka

  24. Leka says:

    Ke thene nje te vertete te madhe z. Elsie!Por shqiptaret, mbas 500 vjet osmanizem dhe 50 vjet hoxhizem dhe 20 vjet salizem, gjenden me gen me se te degjeneruar, reptile te vertete qe u pelqen era e gjirizit arabo-osman.Prandaj normal,qe nuk kane tru njerzore per tu cmendur.Po ti heqesh Saliun kesaj race bastarde ata ngordhin(vdekja eshte per njerzit),njelloj sikur ti heqesh siamezit, vllain tjeter.

    1. Denisi says:

      Bravo Lek ! Me ke pelqy ! Ktu problemi eshte degjenerimi i geneve. Saliu eshte perfaqsuesi me ekselent i kesaj rrace te shqyer e te degjeneruar. Ata, fshataret plebej, ish-kooperatsiviste, injorante dhe arrogante deri ne eksterm, kur flasin me njeri-tjetrin(asnjeher ne publik), thone: “Ja, ai eshte njeri prej nesh. Me i mir nder ne. Ja, me ne fund, nje si ne shkoi deri ne maje te pushtetit per t`i poshteruar kta te tjeret, kta tironsit. Kta tironsit s`dine te jetojne, jane legena, jane kshtu e jan ashtu…” Keshtu flasin e nxjerrin duf me njeri-tjetrin, kur s`i degjon kush. Por ne fakt, vijn e jetojne ne Tirane…dhe mundohen me te gjitha menyrat te kopjojn menyren e jeteses se qytetarit tiranas, edhe ne detajin me te vogel. At nuk e dine se c`uurejtje kane mbjelle dhe se c`e zeze i pret, duke filluar qe ne shtepi te saliut, argites e ne vijim…!
      Koha do ta tregoje se nga do anoje peshorja !

  25. Shpatar says:

    Mire e ka zotnija.Jo te huajt por dhe vete shqiptaret ndihen te frikshem ne Shqiperi.Nuk e di por kur marre rrugen jashte Shqiperise ndjeje sikur jam me i qete ,i lehtesuar,pa strese dhe i qeshur.Kete ma thote dhe burazeri qe nuk le gje per te me kenaqur.Ri nje jave dhe nuk me bejne kembet te kthehem te vendi i “Shqiponjave”Nga qe nuk dua ti behem barre i premtoje qe te kaloje pushimet e veres tek une.Duke buzeqeshur me thote :Vellacko!.Me mire eja ti,kam per te shtuar nje luge me teper se sa te me zere merzitja ne Shqiperi.Po ti ce i them .Sikur nuk je shqiptare!Jam shqiptare qe cke me te, me pergjigjet, por nuk e durone kete psikologji te re shqiptare.Ne shqiperi, shton, me respektojne ne se nxjerr Euro,kerkojne qe te qeras,te mos beje vrejtje per politiken, me shoket qe me rrethojne, se kane frike nga spiunet e te tjera qe jane skandaloze.Shqiperia eshte per tipa Mafjoz jo per njerez normal qe rrojne me djersen e tyre.
    Besoje se e kam plotesuar Z.Rudina se ku jemi katandisur.Krahesimi midis se shkuares dhe te tashmes do behet jo nga brezi yne por nga ata qe do vijne mbas 100 vjetesh.Cfare ka ndryshuar ne keto 100 vjete Pamvarsi.Vetem faqia e jashtme se nga brenda jemi me keq se ne periudhen Osmane.Jo vetem karakteri eshte i vrazhdte por jemi bere dhe kriminela ordiner.Te heqim koken pse eshte i gjate apo i bukur,ka apo nuk ka para,te pelqen apo nuk te pelqen Berisha,voton apo nuk voton per mua,je komuniste apo demokrat.Nuk arrije te kuptoje pse jemi degraduar ne kete gjendje kur popujt e tjere po ecin me hapa vigane.Ky te jete ADNeja jone dhe se dikerkemi.Vetem Dulla na i dinte mendjen qe u beme populli me i urte e i respektuar ne rajon.Merreni si te doni koha po i verteton!!!!!!

  26. shqiperia nuk mban asnje me zor, kush do rri kush do iken.. do i jepja ca shembuj mr. Elsie te atyre te huajve qe kane lene gjithcka per te qendruar ne shqiperi..pastaj varet si e shohim .. Zoteria e ka rrugen hapur, le te ike kur te doje..i gjithe ky artikull per cfare ?

    1. Ibrahim Kelmendi says:

      E nderuara Doriana,
      Z. Elsie nuk jeton ne Shqiperi dhe prandaj nuk ka nevoje te ik. Me duket nuk e keni lexuar intervisten.
      Do na benit sherbim, nese na i paraqitni shembujt e paralajmeruar.
      Po ta lexonit intervisten me vemendje, do e mirekuptonit perse eshte bere dhe publikuar. Ndokush nuk ndjehet mire, kur miqt na e thone te verteten, nuk na bejne lajka.
      Dite te mbare.
      Kelmendi

  27. Ibrahim Kelmendi says:

    Harrova te informoj ata qe duan te dine me shume per angazhimet e albanologut kanadez Rober Elsie, qe te shohin ne web-faqen e tij http://www.elsie.de/
    TUNG
    Kelmendi

  28. salistalin says:

    Te drejte ke z. Elsie dhe rrespekte per punen tuaj te madhe!

    Shqiperia eshte katandisur jo si ne kohen osmane po me keq akoma, me mire ta krahasosh me Indine.
    Shqiperia ne vetvete perpen nje eksperience e re per ju albanologe dhe politikane te huaj. Ne Shqiperi mesuat se c’mund te ndodhi kur zgjidhen nga zinxhiret dhjaret, kusaret, maloket shpellare dhe leshohen azat neper qytete ! Jane si puna e te semurit me zgjebe, heret a vone infektohen dhe te shendoshet dhe kesisoj jetesa me semundjen midis njerezve behet nje standart monoton i te jetuarit.

  29. Alban Guri says:

    Alban Guri Me ka befasuar ky personazh shum perfaqsues i qytetrimit perendimor. Te gjitha ata si ai: poete, shkrimtare, filologe, perkthyes, hulumtues, e ne fund pashmangshmerisht albanologe (sepse albanologjia eshte shkenca qe fsheh dhe dhuron te gjitha misteret), kane folur njesoj, jane pershkuar e verbuar nga dashuria per gjuhen dhe kulturen shqipe. Kane pare qarte, kane respektuar por edhe kritikuar te keqijat e shqiptareve, ose me mire te themi te asaj fare te mbetur baltrave prej asaj cfar ka qene rraca shqiptare, te atyre qe me shume ia perbaltin nderin dhe dinjitetin gjuhes e kultures antike shqipe. Me befasoi Robert Elsie, sigurisht per mire, me sintezen e qarte, me sensin estetik dhe etik te te parit e te pasqyruarit te botes shqiptare. I ftohte por dashamires, i larget por pershkrues dhe njohes intim i te vertetave me te errta shqiptare, ai dha lajmin e paqes e te dashuris, por edhe sentencen e hidhur reale, aktuale, ate qe eshte por qe s`duam ta pranojme: “Nuk e kam kuptuar kurre motivin e ekzistences se ketij shteti shqiptar…”, duke na dhene ironikisht, me stil, ate qe meritojme, etiketen e nje grushti qenjesh tribale, injorante, te poshter e konfliktuale deri ne marrezi, si qenje te padenja per te krijuar e per te jetuar ne komunitet. Falenderoj Zotin qe dergoi nje lamjmetar nga larg per te na ritheksuar publikisht gjera qe te gjithe i dime, por qe nuk i pranojme, sepse ne injorancen tone, udhehiqemi prej mijra vjetesh nga sedra, nga krenia, deri ne poshtersi.

    1. APOKALYPSIS says:

      Me kenaqesi re se shumica e komentuesve kane reaguar drejt ndaj kesaj interviste ose me sakte ndaj te folures brilante dhe kaq te vertete te nje shkencetari.

      Te vetmit qe kane reaguar me shkume, jane kuptohet si gjithmone turkoshakeria se ciles dhe i dedikohet kjo Shqiperi e sotme!!
      (plaku, zigot, etc.)

      Vertete interesant komenti jot Alban, qe e quan lajmetar, se vertete Shqiptaret sot kane nevoje me shume se kurre per nje lajmetar qe t’u hape syte e te shikojne se c’jane duke i bere vetes, vendit te tyre dhe te ardhmes se femijeve te tyre.

  30. Alban Guri says:

    Eshte nje shembull i gjalle dhe modern i te tjerve njerez te medhenj qe kane perfaqsuar Albanologjine. Njesoj si Elsie kohe me pare vepronin Bogdani, Buzuku, Papa Albani, por me pas edhe De Rada, Serembe, Gjeçovi, Fishta (ngritesi ne piedestal i Gjuhes Shqipe ne rrang mbare-boteror), Harapi, Palaj, Shllaku, …me pas edhe Pasi, Valentini, Cordignano, e ne vijim Koliqi (finalizuesi i ngritjes se Gjuges Shqipe ne nivel akademik shume te larte, me hapjen e katedres se Albanologjise ne La Sapienza-Rome me 1954). Pastaj Kuteli, Poradeci, Martin Camaj… e i vonshmi i panjohuralbanolog, perveçse ne vitet e fundit te jetes se tij, i Madhi Pader Zef Pllumi. Po, Robert Elsie eshte nje vigan qe ngrihet dhe merr vlere per se gjalli ner nivelin e ketyre kolloseve te qyeterimit alban (pellazg-ilir-arberesh-shqiptar). DUke e filluar nga vetja, them se ai meriton dhe ka respektin e mirnjohjen time me te thelle. Ai perfaqson krenarine dhe dinjitetin e qyeterimit perendimor, i cili shtyhet dhe perkulet me sens kalorsiak ndaj nje qyeteterimi gati ne zhdukje (por qe ende jeton aty-ketu), atij alban. E per kete arsye kjo shkence qe studjon gjuhen, traditen, visaret, misteret e ketij populli, quhet Albanologji.

  31. Alban Guri says:

    Kjo qe eshte shkruar ketu, nga Shefqet Musaraj gati 70 vjet me pare, duket sikur eshte realiteti i shemtuar qe perketojme ende sot, me injorante e bashibozuke te perfaqsuar me se keqi nga kryeministrat, zvendesit e tyre, ministrat e deputetet vendimarres. Po keshtu edhe pseudo-intelektualet apo gjoja pasaniket e rinj, si zgjatim i zorresh se trashe te pushtetit aktual shemtaraq. Etapa e letërsinë shqiptare qe zë fill në vitet e Luftës Antifashiste Nacionalcliimtare, qe perfaqesohet gjithashtu në krijimet e shtypit ilegal, si shprehje e qëndresës antifashiste, lëvroi një letërsi revolucionare, kryesisht poezi qytetare dhe patriotike. Poema satirike “Epopeja e Ballit Kombëtar” (1944) e Shefqet Musarajt është krijimi më i shquar i kësaj kohe dhe nje nga veprat me te bukura te kesaj epoke.

    U mbyt gjemia
    Me federale.
    “ – Vraponi burra,
    Kush mund te dale!

    Pacet fashizmit
    E Vinceremos
    Se iku koha
    E Babaqemos.

    Pa me fashizmin
    Glorian romane
    Vate dhe corba
    Musoliniane…

    C’e ndreq me popullin
    qe s’di c’kerkon!
    Do kthyer fleta
    Sa s’eshte vone!

    Pa dy – tri pushke
    Dhe ne armiqve
    Addio bello
    Prone e cifliqe!

    Do na mbulojne
    Plehrat e tokes,
    Do ngrihen kembet
    T’i bien kokes.

    Do dale djalli
    Nga fundi i dheut
    Do ngrihet bujku
    T’i thote beut:

    – C’beje zotrote
    Bej efendi,
    Kur une luftoja
    Per Shqiperi? –

    Pa do na nxjerre
    Kushedi c’deftere
    Zjarri i xhehnemit
    Mbi ne do bjere..!

    Prandaj o burra!
    Dhe ne ne cete.
    Atdhene e lire
    Ta bejme vete.

    T’i kthejme krahet
    mikut qe patme,
    t’i marrem xhane,
    se ndryshe vame…!”

    Pa kur t’i shohesh
    Dervene – dervene
    Ne vend te pushkeve
    Gota dhe ene.

    Jaka te ngrira,
    Bastun, ombrella,
    Pantofla, guante,
    Pizham, kapella.

    Te gjithe te pushkes,
    Te gjithe te malit…
    Tani qe i rane
    Patkonjte kalit.

    Na ngordhi kali
    I rane thonjte
    C’po vrapon balli
    T’i heqe patkonjte.

  32. Vavgog says:

    O Alban Guri pergjigjen e ketij Musarait ja kemi dhene me (Epopene e Karkalecave)Ku pasqyroet qarte se kush jane ato bark jeshile qe akoma dhe sot e kesaj dite jane neper kembe dhe kercejne dhe te cajne tirite ashtu si dhe ju.

  33. kreksi says:

    Mendoj se kjo fjala e tij do na ndihmoje shumë ne menyre qe te permirsohemi; te jemi me te qete, e te mesohemi ti degjojmi edhe tjerët, nuk jemi NE gjithemon kryesori, ka edhe njerëz tjerë per rrethë, te bëhemi tolerant e te hjekim dor nga zhurma, tollovia e muzikes, kjo qe nuk na lejon te mendojmi, per ate edhe jemi te çuditshëm per zotin Elsie, ka te drejtë, e kemi humbur rrugën kohëve te fundit, duhet te qetsohemi e te ulim volumin, tonin, te degjojmi shumê te lexojmi shumë e të flasim pakë dhe me volum te vogêl jo si njerez te maleve se jo vetem Elsie do na iki por edh te gjithe miqet tjerë qe i kemi do i humbm keshtu dalë ngadale me kryneqsinë tonë; pa muzikë e zhurêm nuk ka jetë, pra ne do behemi te zgjuar dhe europian vetem atehere kur jemi ne gjendje te degjojmi dike qe e kemi perballe nesh pa vluar e guafuar si qumshti ne prush !

  34. shqip68 says:

    Dy gjera:e para per Alban Gurin. Nuk eshte mire ti frysh propagandes komuniste qe perçau popullin. Qendrimi ndaj gjermaneve dhe italianeve nuk kushtezonte aspak clirimin e vendit. Edhe pa hedhur asnje pushke vendi do ishte cliruar. Gjithsesi nuk jam kunder luftes partizane, ajo na nderon, por per rrjedhen qe morren ngjarjet, per shnderrimin e asaj lufte ne vellavrasese.
    Se dyti per Plakun: Ti zoteri duhet te matesh dy here para se te leshosh fjalen. Po doli nuk kthehet me pas. Ndoshta je penduar per ato qe ke shkruar, kam madje bindje per kete pasi te kesh lexuar komentet e ndryshme. Nuk mund te komentosh nje shkrim pa e lexuar ate, ndryshe bie ne gabim. Ne nje pike te jap e drejte. Gazetari qe ka bere permbledhjen duhej te ishte treguar gjithashtu me profesionist per te mos lene vend per keqinterpretime. Megjithate gjuha jote ishte e ashper. Nuk eshte e thene se te kesh te drejte duhet te mbulosh tjetrin me vrer dhe neveri. Perdor nje gjuhe te thjeshte dhe te paster, me argumente te qendrueshme ose shpreh ne menyre te sinqerte ndjenjen tende, por pa rene ne nivel ordiner, pasi keshtu humbet interesin dhe behesh i pakendeshem. Te flm nese me ke kuptuar, pasi e ndjej se e do Atdheun.

  35. dardan says:

    Shqiperia nuk arriti qe per 100 vjet te ekzistimit te saj ta fsheh mutin e vet dhe ta shfrytezojne ujin e saj per pije qe ja ka dhurua natyra.

  36. Lilium Albanicum says:

    Me vjen per te vjelle nga servilizmi i pseudointelektualeve shqiptare ndaj mendimit te intelektualeve te huaj!

    Po pse, ne arkivat e Europes gjendet e verteta e shqiptareve dhe historise se tyre? Atje gjendet vetem nje kendveshtrim i kesaj historie… ai europian, por nuk do te thote aspak qe e verteta e tyre eshte absolute. Ata i kane pare e analizuar faktet historike ne Shqiperi e Ballkan, duke i ngjyrosur me ngjyren e “syzeve” (kupto kulturen, paragjykimet, etj) te tyre. Po e verteta shqiptare, ku eshte ne gjykimin e Elsie-t? Ku eshte perjetimi i popullit shqiptar? Apo e ka kufizuar kete te vertete tek kendveshtrimi i ca pseudointelektualeve shqiptare, qe vuajne nga kompleksi i inferioritetit perpara kultures europiene dhe i perkulen me servilizem cdo mendimi qe vjen nga perendimi.

    Cdo vend ka te mirat e te ligat e veta dhe Shqiperia ka kaluar vertet neper nje rruge shume te vecante. Por per te kuptuar Shqiperine, nuk mjaftojne vetem arkivat e Europes… mbi te gjitha duhet te njohesh njerezit dhe zemrat e tyre.

    Megjithese mund te njohi mire gjuhen, letersine, kulturen dhe pjesen zyrtare te historise shqiptare, per mua ELSIE NUK E NJEH DHE NUK E KUPTON ASPAK SHPIRTIN SHQIPTAR… sepse nuk e ka marr mundimin ta njohi me te vertet ate. Kjo eshte e trishtuar. Kur nje albanolog nuk ka arritur ta njohi vertet zemren e ketij kombi, mendo se sa te interesuar jane europianet e tjere ta njohin ate.

    Shqiptare, bejini vet kujdes vehtes dhe vendit tuaj… i huaji, mbetet gjithnje i huaj.

  37. barcallaja says:

    Jane pjesa e te vertetave te hidhura per neve.Fatkeqesi per popullin e ndershem,te lodhur nga kriminalitete,varferine e grabitjet qe kane hyre ne sistemet qeverisese dhe menyrat e jetesese

  38. troç hesapi! says:

    Konstatimet e autorit jane pjesa e te vertetave te hidhura per neve.Fatkeqesi per popullin e ndershem,te lodhur nga kriminalitete,varferine e grabitjet qe kane hyre ne sistemet qeverisese dhe menyrat e jeteses …

  39. Tefta Paci says:

    Jam malesire e Kosovës dhe citati i poshtëm nuk me lë indiferente.

    “I dropped into the West with a shock. Nor did I look as though I belonged to it, for most of those that I met on the four days’ whirl to England said: ‘May I ask where you have come from ?’ And I said: ‘I have come out of the wilderness, and I am going back there some day!'”

    Kështu e mbaron nje nga librat e saj mbi shqiptarët Edith Durham e cila, siç thuhet hapur ka ardur ne Malesine Shqiptare per terapi, per te mos u çmendur ne vendin e saj. Shresoj se nuk nenkutohet se ka bere zooterapi se kjo fjala “wilderness” ku ka qene ajo mund te kete kuptimin ehersi, shkretetire, vend i njerezve të egër apo i… kokëshkreteve.

    Kjo edith Durham, si Robert Elsie, ka punuar qe t’i cilësoje shqiptaret me Kanunin. Ajo ka vdekuur (shpresoj jo e çmendur) dhe ka lene shkrime te cilave u duhet bere analize kritike siç i ben analize kritike Blerim Uka Kanunit. Kerkoni ne Google me flalët kyçe “Blerim Uka Kanuni”.

    Faktikisht, Robert Elsie e ka pare veten ne pasqyre pasi i ke lexuar shkrimet nga Blerim Uka dhe Edita Mark Sopjani, ne komentet e te cilave citohet Robert Elsie.

    Blerim Uka: E kujt është shtëpia e shqiptarit?
    http://www.gazetakritika.net/Forumi/index.php?itemid=3840

    Edita Sopjani: As Kanuni, as Sheriati, as zakoni, por Ligji!
    http://www.gazetakritika.net/Forumi/?itemid=5189

  40. Adi Sopi says:

    Juristja Edita Sopjani shprehet në një koment të shkrimit “A i pengon Robet Elsie bashkimet familjare në Kanada?”
    http://www.veriu.com/idx/revista/art/a-e-pengon-robet-elsie-bashkimet-familjare-ne-kanada_9916.html
    Ja komenti i saj nëse nuk e lexuat në link:
    “Kanuni i Lekë Dukagjinit nuk ka asnjë lidhje me Lekë Dukagjinin. Për ata që e kanë lexuar atë libërth prej 106 faqesh, lidhjet janë flagrante ndërmjet Kanunit (ligjit, në shqip) të sulltan Sylejmanit dhe Zakonit (ligjit, në shqip) të Pashiqit (Nikola Pasic)”
    Robert Elsie nuk i lavdëron kurrë shqiptarët. Ai sikur i përgezon shqiptaret për ruajtjen e këngëve kreshnike për dallim nga vendet tjera të Ballkanit. Në të vertetë ai do të thotë me këtë se popujt tjerë kanë përjetuar ndryshime, janë modernizuar ndersa shqiptarët kanë ngelur në mesjetë.
    Ju përkujtoj një intervistë me gazetaren Rudina Xhunga ku Robert Elsie shprehet sheshit sinqerisht se çka mendon për shqiptarët.

  41. aristoteli says:

    Per shume gjera ka te drjte albanologu.Osmanllinj.Kafxhinje te eger me njeri tjetrin ,te pa culture ne menyren e te folurit (por me shume vulagaritet dhe egersi) ku tja bejme njeri tjetrit gropen, shpifes dhe mbrapa kraheve perfolje, etjera qe Shqipetaret I dine vete
    Nuk ja duam te miren,apo realitetin tjetrit,por e shajme, e pershtyjme, dhe kur na I do nevoja edhe e lepijme( domethen pa karakter)
    Per veten dhe per Shqiperin

  42. asnjeriu ne kte bote si pelqejn kritikat ,
    kur i flet i tregon te metat e tij ,
    por ne ndryshim me ne shqiptaret ,qe i qendrojme mbi trarin Fanatik te Injorances
    dhe s’pranojme gabimet ,largojme te verteten ,s’e duam asnji moment prane te verteten ,
    sepse na shqeteson ,sepse jetojme ne nji pseudorealitet ,zduam te ndryshojme ,#nga Bota e huaj ,
    kundershtojme gjithcka ,pa kuptuar se per cfar behet fjale ,
    e na pelqen te notojme ne llumin e moszhvillimit si shoqeri ,
    si me qen kjo nji menyre mbrojtjeje perball civilizimit ,
    sigurishte qe karakterizohemi nga ai dell i te egrit ,
    na pelqen egersia dhe kjo ka edhe arsyet e saja ,qe ndoshta i ndjeri Elise ndoshta per arsye etike se thekson ,% islame e popullsise ,qe mbahet fort mbas shtyllave te fanatizmit injorances ,qefllinjte e dhunes e vrasjeve e veseve te tjera qe mbajne peng zhvillimin e gjithe shoqerise ne ate vend

  43. Aleko says:

    Qe Shqipetaret jane ende pak te ashper kejo eshte mese e vertete..Edhe kur bisedon normalisht zeri I tij eshte I ngritur..karakteri impulsive qe kemi sot eshte product I nje psikologjie te trysnuar nga shekujt e roberimit, luftrave ,vrasjeve , coptimit , djegjeve te shtepive e te pasurive nga pushtus e sundus te panumurte , , qe nga nromaket e bizantinet te sllavet ,serbet bullgaret turqit e greket e sa e sa te tjere.Ja nje shembull me I fresket viti 1914 sapo ishte shpalle pavaresia dhe greket ju turren shqipwerise se jugut duke djegur dhe perveluar gjithcka ,per te mos thene per mijra te vrare burra gra pleq e femije.kejo beri qe gati 100 mije shqipetare nga kejo pjese e shqiperise te braktisnin shtepite e tyre dhe shumica te grumbulloheshin te ullishtet e Vlores nga ku u shperndon , nje pjese ne emigracion , nje pjese ku te mundej.Pra keto situate te lemerishme qe zgjaten me shekuj krijuan psikologjikisht dhe ate qe quajme shqipetarin e sotem , impulsive , nervoz , por qe shpesh rikthehet ne formatin e vjeter gjenetik, I bute ne njerezor madje I dhimsur..I gateshem per te te ndihmuar e tjera.ka kaluar shume uje qe psikologjia jone mari nje trajte te tille edhe pse Shqipetaret e sotem pak interesohen per evulimin psikologjik dhe sociologjik te tyre frut I te kaluares setyre tragjike..

  44. sapa says:

    U shane arstistet qe iken nga shqiperia si tradhetare,u sha ambasadori LU,tani po shahet albanologu Robert Elsie.Sapo futesh nga Kosova ne shqiperi fillon ndryshimi.Nuk dua te flas per policin qe ecen me makine pa drita me nje golf te vjeter naten dhe kur ti i jep shenje qe ti ndezi dritat te shikon me habi,nuk dua te flas per ate qe ndalon me kamjon te druve ne mes te autostrades se ndoshta ka shkuar te pije nje gote raki te miqte,nuk dua te flas per ate qe ka thyer mbajteset e autostrades dhe riparon gomat direkt ne autostrade,nuk dua te flas per ndonje gur qe fluturon nga malet ne autostrade ndoshta nga njerezit e eger,nuk dua te flas per njerezit qe kalojne neper autostrade burra e gra sikur te kalonin ne oborr te vet,nuk dua te flas per femijet e te rinjte qe jane ulur mbi anesoret e autostrades duke kenduar e qeshur sikur te ishin ne disko dhe jo autostrade.Nuk dua te flas per ata njerez qe kane humbur pronat ne nje vend ku shteti ekziston vetem si fjale,nuk dua te flas mbi miljoneret gjygjtare dhe prokurore,as per pushtetetaret kriminele qe nuk dihet ku i kane kontot,etj etj dhe lista nuk ka fund dhe ju shani Elsin?ate qe e ka pare realitetin me syte e tij?

  45. Liri says:

    Do doja qe femijet tane te mesonin shume nga dashuria jote per kulturen shqiptare R.I.P.

  46. mirel says:

    Ka tre gjera qe thote ky.
    Kosova ka qene me e zhvilluar nga Shqiperia ..
    Kosova nuk flet shqip..duhet te mesoj gjuhen letrare..
    Dhe shqiptaret jane llapaqene qe nuk mbajne asnje lloj sekreti…ndoshta e ka fjalen per spiune e zorraxhinj…keta i takon me shumice..
    I keni ne qeveri..dhe kudo ne politike.

  47. Ky kompetenti i gjuhes shqipe te na rruaj k…. sa posht e lart shqiptarer vetem ne keto 27 e lirise nga komunizmi kane neper Europe me shume kulture mend e dije se jevgjitet “greke” jevgjit e Italise se Jugut jevgjitet portugez e lloj lloj dobicash te tjere qe jane endur mbi 40 vjrt a mos me teper rreguve te Europes dhe kane mbetur po ato qe ishin e jane jevgjite prandaj mos na cani kkk ju jevgjiteg e Anastasit me 500 miliar borxh me nje IQ sa nje grope halje ju jeni te paret qe duhet te fusni gishtat ne bithe e te fishkelkeni tufa parazitesh e injorantesh qe akoma ju mbajn me lemoshe zagaren pa pike krenarie thjeshte kafshe

  48. Ilir says:

    Ngushellime eshte eveshtire te gjesh njerere kam te psuur nga intelekt sepse (intelektuale dhe inteligjenca)nuk i don por populist irrespekton u prehte ne paqe.

Lini një Përgjigje

Adresa juaj email nuk do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme shënohen *

Lini një Përgjigje