FOTOT/ “Rroftë shoku Enver Hoxha” edhe nëpër dasma: Ja si festohej martesa në diktaturë, nga shëndeti për diktatorin, tek fisheku në pajë dhe çarçafi në ballkon

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Whatsapp

Fotografi i njohur Mchel Setboun ka dhënë një kontribut tepër të çmuar duke fotografuar me aparatin e tij Shqipërinë e diktaturës.

Arkiva e tij e gjerë virtuale na njeh me disa momente interesante nga festimi i dasmave në Shqipëri.

Në fotografitë e mëposhte ajo që bje në sy është trishtimi i nuses, mungesa e ushqimeve mbi tryezë apo edhe shëndetet që para çiftit duhet të ngriheshin për partinë dhe diktatorin Enver Hoxha.

Hidhini një sy. (TemA)

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Whatsapp
        
        Loading...
        

27 komente në “FOTOT/ “Rroftë shoku Enver Hoxha” edhe nëpër dasma: Ja si festohej martesa në diktaturë, nga shëndeti për diktatorin, tek fisheku në pajë dhe çarçafi në ballkon”

  1. arban shmili says:

    DASMA SHQIPTARE

    Një manifestim madhështor, si me përmbajtje ashtu edhe me formë.
    Në dasëm dhe përmes saj manifestoheshin e vinin në spikatje një sërë kodesh morale, psikike, artistike, ekonomike, sportive
    Dasma ishte një si FESTIVAL lokal.

    Më vije të qaj kur shikoj e vras mendjen duke parë këto pamje syrealiste.

    Ngazëllimi i stisur, i improvizuar ndërtohet mbi një sfond trishtimi e mjerimi syrealist. Këto ishin të mirat e partisë – zvetnimi shpirtëror, moral, ekonomik, kulturor, etnopsikik.

  2. Krasta says:

    Bo sa njerez te vuajtur Dukennga fytyra
    Bravo mero e di si po’ e ben ti me keto shkrimet si nje nxenes ne KL te peste kur e puti mesuesi
    cfare i munginte populli ne rregjimin e Zogit
    Ai u pergjigj:
    Sqepari
    Gjithe klasa ja plasi gazit
    Sot me gjithe keto problem qe Ka vendi
    Ti gjen kohe per gallate

    1. zaim zajmi says:

      KRASTA!
      Je ashtu sic je. Nuk krahasohen fenomenet reale me ato të ëndërrave, të dëshiruara, fiktive, ideale.
      Sa herë që nis njeriu të thotë një mendim për atë periudhë antinjerëzore (së paku…), sipas një parimi automatik, vini përballë, zakonisht, Saliun…
      E mira, ose e keqja dialektike e dukurive.
      Flasim për një periudhë mjaft të gjatë, 40 – vjecare!!!

      Shqiptarët trajtoheshin nga klasa enveriste më keq, shumë më keq se skllevërit stereotipë.

      T´ia shtrydhësh njeriut dinjitetin, sedrën, natyrën, kodin e mikpritjes – ta shndërrosh në mekanizëm durimi e të ndrydhet e të ketë frigë t´i trokasë dikush në derë e të mos keshë se ku t´i shtrosh një shtrat e t´i nxjerrësh një kafshatë bukë – është një e keqe makabre, syrealistike.

      Këso mjerimi ke edhe në ditët tona por jo as përafërsisht atë përhapje e madhësi si në kohën e lulëzimit socialist. Ishte një mjerim kombëtar me pasoja katastrofale kombëtare. Bënin njerëzit, kur takonin një të ardhur në rrugë, sikur nuk e shihnin. Janë dhimbje të përjetuara.

      Nuk ka shoqëri as rend shoqëror e shtetëror të përkryer. Fenomenet vlerësohen nga përpjesëtimi dhe përmasa e së mirës ndaj së keqes.

  3. Moni says:

    Po ca diktature mo shoku? Ata pleqte e kane rakine ne shishe coca-cola, dhe te gjithe e dime qe ky ishte nje objekt zbukurimi ne bufe dhe jo per te pire raki.

  4. faro says:

    Edhe trishtimin e nuses e lidhet me diktaturen????!!!

  5. Ivan i madh says:

    E drejte ajo që ngriheshe dollia ne dasma per E. Hoxhen po te tjerat jane shpifje dhe mashtrime me keto foto nga ana e Temes. Ne ate kohe po te mbaje floke te gjata si ne disa ne keto foto e kishe gjetur vendin me kohe e jo te shkoje e te beje dasme. Foto te tilla jane bere pas 90-es kur shteti doli jashte kontrollit me ndimen e spiunit te Udb R. Alia. Dhe ju duket cudi ju te Temes që kendonin per E. Hoxhen po tani që i kendojne cdo halabaku, hajduti, tradhetari e krimineli si nuk ju shqeteson që na vjedh, vret e na turperojne para Europes e botes. Sa per fysheket ne paje i kane pasur veriori dhe ncjeren e carcafeve ne ballon a dritare i benin romet po dhe keto para dhe disa vite pas clirimit se me vone sbeshe fjale. Prandaj që te jeni te besueshem ndahini epoken per ato që shkruani.

    1. Illyria-Shqiperia says:

      Dhe une po beja cudi. Sidomos per carcafin ne ballkoni. Kane filluar zakonet e romeve te na i japin per shqipetare, e romet per shqipetare, kur traditat Rome ne te gjithe boten ndahen nga ato vebdase. Turp ti vije Meros tek boton pacavure pa lidhje.

  6. Zorro says:

    Sot:Rrofte demokracia qe na dha papunesine,drogen,krimin,korrupsionin,pa drejtesine,grabitjen dhe shkaterrimin e te gjitha pasurive kombetare,perdhosjen e historise etj!

  7. Jimi says:

    Jemi marre edhe here tjeter me kete godograf te njeanshem ,keshtu qe nuk ja vlen te diskutojme! Per te egzistojne vetem dy ngjyra, bardh e zi!

  8. Maocedun says:

    Pasa disa vitesh ne nje dasme ku isha une ngriten dolli per saliun. Pse cuditemi.

  9. Ore e kam seriozisht na jepni ndonje foto nga dasma e saliut me sllobodanken dhe si uronte ky vampir antikomunist bashke me dasmoret e tij komunist.
    Ky vampir qe perjashtonte sudentet nga universiteti per floket e gjata apo pantallonat kaubojs duhet te kete ndonje kujtim nga org partise ku denonte cfaqet e huaja.
    Nga femijeria e dime qe ky coban dhishe nuk ka ndonje foto,por te pakten nga dasma me sllobodanken duhet te kete.
    Apo per here te pare ka dale foto tek oxhaku enverit.

    1. Dashuria e par e saliut
      ka pas ken Dhia Laroshe ;
      qi sheqirja e kishte mar si dhurate ne Paje nga Abdurrahmani .babai sales .
      Kapja mat ne kasolle ,qe i ben saliut duke ba sex me dhine e shqires ,
      beri qe sherija te vraponte nalt shkalleve te kulles ,
      mi dhan lajmin e gzum burrit Rrahmanit ,babes se salis
      Rraham , rrahman ,
      e c’ka dreqin pa don oj sheqire ,ja kthen rrahmani
      mbeshtet kryt mbi nji trung ,qi e perdorte si jastek .
      lajm i gzuar per kullen e birishajve.
      Cka ka ndodh bre .
      sala , djali jon , ka bile .
      po pse cka po e din salen ti ,cuc e ?
      joooooooo ja kthen prap sheqirja . o ba burr ,
      ja kishte rras Dhis qi ti ma kishe dhurue per dasm .
      Rrahmani ngrihet ne kamb e ngadal fillon e buzeqesh .
      -qerrataj , i ka ngja babs vet .
      ashte koha me e martu .
      Dhe saliu na u martuaaa !!!!!!!!!!!!
      nJI Dite dimri dhjetori ,saliu hyn me dhine qe mbante nen krahun e tij
      te Djathe ne dhomen e tij i ba qull .
      Liria kishte ngrit kambt nalt mbi divan dhe pijte caj .
      saliu thot;
      e dashtun ,
      e shikon nji ket dosen serbe ti ?
      ja me ket baja une sex , kur ti shtisje ares .
      Liria e nervozua ja pret ;
      aJO nuk asht Dose Serbise o idiot ,
      por nji Dhi vicidoli !
      saliu ban nji surrat refuzuesi ne drejtim te asaj dhe thote i thote Liris ;
      Kush te foli Ty ?!!!!!!!!!!!!!!

  10. Ushtar i Panjohur says:

    Tashme ne kohet tona moderne te gjithe presin nga DJ te ve kengen e pinguinit qe te pallohen me njeri tjetrin!

  11. Shoku says:

    Une nuk njoh mire ceremonite e dasmave ne veri te Shqiperise, pasi vetem kam degjuar e lexuar pak,por s’kam vrejtur me syte e mi. Per organizimin e dasmave ne Myzeqe e ne Skrapar jam gati t’i tregoj nga a-j te zh-ja se si organizoheshin. Nuk kam ndermend qw ne kete koment te flas per rolin e dasmave ne xhvillimin e folklorit popullor, apo dhe zbulimin e talenteve te kenges e valleve popullore,te cilet kendonin ne festivale. Per mendimin tim fotot e paraqitura nuk pasqyrojne ,ate qe shkruhet ne titull . Po. Marrja e nuseve me kostum popullor ka gjetur zbatim ne shume krahina ne periudhen e socializmit. Disa foto s’jane te asaj periudhe. Me shume i besoij se jane te vitit ,qe mos ardhte kurre,1997. Te mos mburremi me fotot qe ka shkrepur nje i huaj, i cili ma do mendja te jete ndodhur ne Shqiperi pas vitit 1990. Para vitit 1990, s’do guxonte te bente ato foto.
    Dollite jane nje tradite e trasheguar ne treva te ndryshme,ashtu si dhe pjesmarrja e orkestrave muzikore ne dasma. Ne Skrapar si dasmat e djemeve dhe vajzave ,nuk kishte orkester. Kendohej me marres,prites dhe iso.si per burrat dhe per grate. Me shume vallet demostroheshin ,pasi hanin dreken apo darken… Ndreyshe ishte ne Myzeqe. Asnje dasem djali nuk behej pa orkester. Ne dasem te vajzave,kishte raste qe nuk merrej orkester,kjo me sa di,pasi ka me kopetet nga une, per aresye Zakoni.
    Dollite kishin rregull kur behshin. Ai qe bente dolline duhet te zbatonte rregullat . PO dhe dolli nuk benin te gjithe…. Sa per ate qe ne fillim pihej dollia per Enver Hoxhen eshte mashtrim. Ajo dolli u fut kohet e fundit , e pihej para dollise per flamurin e popullin shqiptar. Dollite zakonisht e kjo ne pjesen derrmuese, mbyllej me dolline e ciftit. – Ta pim per sebepllinjte qe na mblodhen -thoshte dollibashi- Ciftin e ri… Zakoni i fishekut ne paje, zoti i hedhjes se fotografive, dhe i varjes se carcafit ne ballkon ,ka qene i trasheguar nga mesjeta ‘ Ne ne vitet 1967-1970 kemi luftuar me mish e shpirt qe kete zakon ta zhdukim. Lexo librin ” Vdekja e nje nate” shiko dramen e Fadil Krajes ” Fisheku ne paje” pyet te moshuar e pastaj fol. Jo cdo zakon i keq e lindi PPSH,perkundrazi ne i luftuam. Hoqem dhe duvakun e kuq nga koka,ku nusja nuk shikonte as rrugen nga ecte….
    Ne titull shkruani : ” ja si organizoheshimn dasmat ne diktature………………….. ” Ku e ke shkrimin? C’fare tregojne fotot? Tregojne vetem nje moment kur kadal nuja nga shtepia ,ao kur eshte pritur ne dere te burrit. Ajo foto me murin e prishur pas ciftit e me ata njerez ne dritare jam i bindur qe nuk eshte e sitemit diktatorial si e quani Ju.

  12. nduja says:

    Ne fakt ashtu ka qene por sot eshte me keq vazhdon tradita komuniste sepse malokeria neper dasma kendojne kenge per Sali kriminelin prandaj mos u lodhni per krahasime te tilla, me pare po te flisje kundra te fusnin ne burg sigurisht me ligjet e kohes, sot te heqen nga puna gjith familjen qe te hash bar bile po e teprove te heqin qafe prandaj ku ishe aty je deri sa te zhduken komunistat e tipit Sali…..

  13. Virgjeresha says:

    Po per menyren dhe metoden e berjes se seksit ne komunizem,a do na thoni gje?
    Atehere as seks nuk dinin si behej!
    Edhe vendet ku benin seks ishin kot!
    Pse seks quhej ai ne rreze te mullareve,ne mes te ares me miser apo duhan?
    As kondom nuk kishte prandaj u rrit popullsia 3-4 fish ne 90-ten,sepse njerezit nuk i njihnin “frenat” e kollodokut,por u merrej mendja nga qejfi!
    Cfare seksi quhej ai kur tere jeten e beje vetem me burrin tend?
    Tani ka vlere seksi se provon pervoja te shumta!
    Bile sot po ben seks dhe e ben me barre edhe bsbsi me vajzen dhe kjo eshte arritje e madhe e demokracise!

  14. ME EMER says:

    .. keta te tanishmit , nuk jane as sa nje qime e Enver Hoxhes ..! Sa per dollirat ato ishin karakteristike per “besimin mysliman”, pasi “kaurret ” nuk e praktikonin shume mpleksjen dasme politike , pamvaresisht se faktet treguan se ishin me besnike ndaj rruges se Enverit ..! NE RINGRITJEN E BUSTIT TE ENVERIT NE KORCE, TE RREZUAR NGA RRUGACET SI DHE NJEREZIT E PAGUAR NGA ANGJENTET , NE KRYE ISHIN BURRAT DHE GRATE NGA REMBECI ..! MOS ME NGATERONI PER FANATIK , PASI BESIMIN E KAM NE ZOTI DHE JO NE KISHA APO XHAMIA DHE ZOTI ESHTE “NJE” , PER TE GJITHE ..! ATE ME ENVERIN E KISHIM NE POPULL , PASI POPULLI ISHTE “ZOT ” I FATEVE TE TIJ , ASHTU SI NA “KESHILLON ” VETE ZOTI ..!.. SOT KRIMINELET , TE PA SHPIRTET , REKLAMOJNE KISHEN E XHAMINE ,POR ZOTIN E KANE LARGUAR NGA NJEREZIMI ..!C`DO GJE DO RREGULLOHET , POPULLI DO TE FITOJE , ESHTE E SIGURT ..!

  15. Fieraku nga Ferrasi says:

    Dasma atehere ishte nje hall me vete
    Duhej tre muaj para me prenotu taxine
    Pastaj mishi ishte bio po’ hall me vete
    Do shkoje ke sekretarit partise,te kryetareve i koop.etj.
    Do thuash ti c’ hiqnin gocat me Bo pajen
    Po’ ku kishte gjo ne treg
    Nji jorgan atllazi do e gjeje me 500 nderhyrje.
    Mos me thote ndonje se ska vesh pantallona thesi gjoja xhinse.
    Ilyria Shqiperija Ka shume te dreje
    U shkriva se qeshuri me vallen e
    Pinguinit.

  16. EBej says:

    Na trego ndonje foto na dasma jote o mero kur ngrije dolli per Saliun

  17. Fredi says:

    Foto 23,eshte nga martesa e Basit te Operas Luke Kacej me Shkodranen Ana Jakova,sapo Artisti ne fjale ishte kethyer nga studimet ne Bashkimin Sovjetik.Per momentin nuk ka asgje te vecante per te ilustruar qellimin e shkrimit,packa qe Luka me vone u burgos per mendimet qe kishte.

  18. Jimi says:

    Nje nga prioritet e punes se partise ne ate kohe, ka qene lufta kunder zakoneve prapanike! Ti autor i kesaj pacavureje mund te genjesh ndonje adoleshent te paangazhuar, por jo ne qe e kemi jetuar ate kohe. Eshte e vertet qe ne zona te caktuara te Shqipereise, fenomeni i fishekut ne paje dhe per kete ka edhe nje drame te shkruar nrreth viteve 70-80, ka qen i pranishem edhe pas clirimit te vendit . Pikerisht per kete, fishekun ne paje, martesen me shkusi e te tjera zakona te prapambetura , si ajo e nderrjes se carcafit pas dites se pare te marteses ne disa zona, u be nje revolucion i tere kulturor, aq sa ndonjehere u kalua ne ekstrem , sa qe ndonje cift jo shum i ri dhe me femije, por i martuar me shkusi, nen petkun e luftes kunder zakoneve prapanike, grate kerkonin ndarje !? Kjo esht e verteta, do ti, s’do ti!

  19. Jimi says:

    Per polotesim! Te mos harrojme se ne ate kohe, kur PPSH erdhi ne pushtet, martesat beheshin ne djep!? Martesat beheshin , burri 40 vjec dhe gruaja qe pretendonte te merrte ishte 14-15 vjec ! Kjo grua per kete burre mund te ishte e vetmja grua, por edhe mund te ishte e dyta, ose treta! Per zona te thella e te prapambetura martesat kryheshin,kryesisht me marreveshjen e prinderve, pa e pyetur fare vajzen!? Qe sa lindete vajza! ! Shpesh keto kryheshin edhe duke e blere vajzen tek babai i saj! Kur nje i interesuar per tu martuar nuk binte dote ne ujdi me prinderit e vajzes ai shpesh perdorte forcen dhe e rrembente, pa pyetur vajzen dhe prinderit e saj! Nje tabllo te qarte per ate kohe, na jep Ismail Kadare ne krijimet e veta. Dikujt nga brezi qe nuk e ka jetuar ate kohe, keto qe po them mund ti duken perralla, apo film historik, por kjo eshte e verteta e atyre viteve. Ti japim Cezarit ate qe i takopn Cezarit!

  20. Roberto says:

    Dasmat beheshin me aq sa kishin mundesi njerzit. Sajoheshin me veshje si te mundnin duke gjetur edhe ndonje kemishe apo kollare te ardhura nga jashte. e tille ishte koha.Nodhta ne ndonje dasem mund te jete ngritur ndonje dolli per partine dhe shokun Enver por per carcafe neper ballkone une nuk di gje.Ndoshta ishin ngjarje qe kane ndodhur neper zona te largeta dhe te prapambetura. Po ato zakone kane qene dhe duhen respektuar sepse e tille ka qene koha.Tani eshte kohe tjeter dhe mundesite jane maksimale per kedo qe ka buxhet.Populli ka qene fukara por nese do shikoni videot e asaj kohe do shikoni se njerzit me floke te gjata te pa lare dhe te pa rruar duken si majmuna me veshje njesoj. Shyqyr qe u ftilluam edhe ne sepse kemi trembur gjithe boten kur njerzit verdhuan neper Europe. Besoj se ju kujtohet te gjithve.

  21. usa says:

    E kam pasur mik Lluk Kacajn kur ishte pedagog ne Institutin e Larte te Arteve ne Tirane. Nje njeri i jashtezakonshem, nje bashkeshorte mjaft e bukur dhe shume njerzore. Nje martese e zakonshme por fatekeqsisht perfundoj si nje puntor i thjesht duke sherbyer ne pazarin e Tiranes. Nje humbje e jashtzakonshme per Basin me te madh te nivelit boteror te operas shqiptare qe ne ato vite te paharuara te viteve 60 bashke me artistet e tjere te medhenj , tenore. bariton. soprano e mezzo sprano te ndihmuare dhe nga nje orkester te nivelit te laret , qe e ngriten operan dhe baletin Shqiptare ne nje nivel te larte boteror. Ju falenderoje per kete kujtim te mrekullushem per kete artist fantastic,

  22. T. Voda says:

    -Po e filloj me ca vargje ARBERESHE …
    … MORI BIL ,BIL E LALES// – MOJ E BUKUR E TRISHTUAR //–C’ME KUJTOVE MONE E SHKUAR ……
    ,,…Vreshtat ishin zverdhulluar //-Kudo ishin vjelur rrusht .
    –Qe nga malet zbriten dhelprat //-Me te bijat lodhur keq./ …………………. – —————–xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    — Me qene se keto lloj shkrimesh nuk kane shkrime , por jana testime opinionesh . Me gjith se fotot gjitmon flasin , por s’thon cdo gje , po mundohem ta plotesoj me dicka.
    — S,pari , te mos thuhet sjan ngritur dolli e shendete per PARTIN E ENVERIN NE DASMA., Jo vetem qe jane ngrirtur , por ndonje here ato jane perdorur si provokime, dhe kane perfunduar me denancim, , deri me burgosje. . Po jap nje shemull;
    — DY TE NJOHUR TE MIT, ishin te dy kolege, antare te PP e ne te njejta pozita te larta shoqerore e pune . Ishin thirrue ne nje darke [sjam i sigurt gosti a dasem] , ne nje zone te ndegjuar ne rrethinat e TIRANES. . Dikush , ne pije e siper, ngre nje shendet per Enverin . Njeri nga 2 koleget nderhyn ; —”..ne , nga anet tona , nuk pime shendete per te vdekurit. [Enveri kish rreth 1 vit qe s’jetonte, por Ram ALIU kish thene se ” ENVERI.. KISH VETEM DITE-LINDJE” . Prolemi ditet e tjera u trash . Njeri nga koleget kish informuabr per ndodhin, dhe klegu qe s’piu shendetin u shkarkua dhe u transferua ne Mirdit [ minieren e Kurbneshit].
    –Rasti DYTE ; – Ne shtator te 1990 , me nje mikun tim ishim ne nje dasem ,[ komshi me krahinen e MEROS]. Ate vit, Deri ne ate kohe , ne Shkodr, Kavaj , ne vecanti Tirana me ambasadat kish dhene sinjalet e forta. Si te ardhur prej Tirane , vume re sikur na ” hetenin ”, sa kishim ndryshuar me vitin e kaluar. Nje tregues ishin kenget. Sipas radhes , dhe ne kenduam . Njeri ;- ..”Tatepjet bregut kur vije , jelek verdha veshuro…” , dhe tjetri nga ne kengen e Mentorit ;– …”Pjergull moj pjergull //lastar porsa hedhur // Shkojne djemt e zgjedhur // mustaqe perdredhur……” .
    — – Kurse nje grup prej 5-6 e ftuarish , per dy dite rresht kenget e tyre ishin per Partine dhe Enverin . Diten qe erdhi nusja , miku qe me shoqeronte i tha dikjt menjane e ne kofidenc …” Kemi dasem , sikur eshte me mire te marni ca kenge per dhenderrin dhe nusen… ”
    Ata te gjith nuk ishin antare te PP. Madje ai qe i folem ish me ”cene” biografike dhe dikur se kishin pranuar antar te PP. …POR , Me nje here ne 1991, beri te kunderten e asaj qe beri shumica. U RRESHTUA ME HYSNI Milloshin , dhe vazhdoi te mbetet fukara , por besnik atij formacioni, sado minoranc. …
    — Kenget e shendetet e asaj natyre , perdoreshin per shume qellime . Nje pjese e mire , sidomos deri ne fund te viteve 70 e bente me shpirt , me zeme. KRAHASONTE NDRYSHIMET NE TE GJITHA FUSHAT , KU ISHTE DHE KU ARRITI SHQIPRIA PER 30 VJET. — Pjesa tjeter , ajo qe duartrokiste e bertiste me shume e bente per te perfituar , per tu dukur e per te ngjit shkallet per vete e femijet . Dhe gati,.. po kjo pjese e ben perseri edhe gjate ketyre 28 vjeteve, POR , NE KRAH TE KUNDERT . PER TU BERE TE BESUSHEM DUKE SHARE SA ME SHUME.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    —Ne PLOTESIM TE IDESE PER DASMAT E ASAJ KOHE , PO VENDOS EDHE KOMENTIN E GATI 2 VJETEVE ME PARE per FOTOGRAFIT E ASAJ KOHE
    ……………………………………………………..
    — — KUR U MARTU ” AXHA ”, ….isha shum I vogel ….. Ish koha e Mbretnis…’’Bollik dynjaja’’……[buk kallamoqi..mish e te permrenshme….zhiz, cep e turshi…. Rrogoza e shilte….sofrat per 12 vet ,me nje tas , tepsi ne mes…te saj, .. amelsina ..]…… .KUR erdhi Nusja … ne koke mbante nje thes …. deri ne mes te shpatullave ,….Axha ish 40 … Nusja 15 vjet. E kish fejuar baba ne djep.., kish mar nje dore pare ……. dhe llafin e kishte mbajt […po te donte… le ta lunte…..}. –Nusja ne paje kish edhe nje fushek per burrin……. [burri kish te drejt ta vriste ; po te shkelej kanunin…..] etj… Ate naten qe flejti me nusen , posht kokes mbi kercu, shtroi nje shtrese me te trashe, ndresa lopen per disa dite e sistemuan ne nje vend [haur] tjeter…………………………..
    ———- KUR U MARTU ” DAJA ”……… ishin vite pas lufte . Shume te rinj e te reja shkuan ne aksione ; -rruge, hekurudha, ne shkolla e kurse …..etj …. etj .Lufta kunder analfabetizmit ish ne dy fronte , ishte edhe kunder atyre qe vrisnin mesuesit , grate e vajzat qe kerkonin emancipimin- –DAJA, u njoh ne aksion me nje vajze nga JUGU i shqiperis. . JA DHE 2 KENGET QE U KENDOHESHIN DASMAVE TE ASAJ KOHE… .. [ ironike, tregojne se si luftohej kunder koncepteve prapanike] : —Ne jug TE Shqiperis ;;–
    —Paje e nuses 3 senduqe ,// jeleke dhe xhamadane —Nga nje feste si te turqe // , gjithe meshkujve me radhe. —Ne paje dhe NJE LITAR // , keshtu kish lene zakon I pari —Nusja kur shkonte tek burri ,// do ngarkohej SI GOMARI…… …………….. …
    —Ne VERI- ………………….. –Ku po shkon more Hamza .// -Ndalu pak mos ban hata . –C’duhet ty me , mar kaurresha .//- Tuj pas boll myslymanesha —Djali nones , bir I babes .//-Me mar nuse bijen e Dranes…!!! ……………
    – –Dasmat ishin nje tregues kryesor I emancipimit te shoqerise shqiptare. Puna per emancipimin e femres , deri ne vitet 70 ka qene nje pune titanie e asaj shoqerje dhe periudhe. — Fejesat e vajzave qe ne djep , u ndaluan me ligj. – Fejesat me mbleseri , u lane vendi atyre me njohje e dashuri, . Grate filluan te ulen, te hane , te pine, te kendojne, vallzojne e ngrene shendete bashke me burrat—Thesin e zevendsoje duvaku I hapur,ndersa dimitet -fustani nuseris, — Sofrat 12 vendeshe me luget e drunit e me 1 tas ne mes..—- U zevendesuan me tavolina , karrike piruj , pjata e gota per sejcilin etjj……etj……
    —-Martesat e asaj kohe u shrine pa dallim krahinor dhe fetar, realizuan natyrshem afrimin , pajtimin, miqesimin ndermjet tyre. krahinave, e ,besimeve ………..… ——Ne vitet 70 , shqiperija shkoi drejt nje emacipimi te plot te shoqeris, [perjashtu kufizimet ekstreme klasore e ideologjike].
    — JA DISA VARGJE KENGESH QE SHPREHNIN CIVILIZIMIN E ZONAVE TE THELLA NE ATO FILLIME [e kunderta e kohes se ” AXHES ” ] … – – DIL MOJ GOCE KE BUNARI.//-DIL MOJ TI SE M’KA MAR MALLI.
    —MALLI YT MOJ NUK PO M’HIIQET.// ZEMRA PREJ TEJE PO M’DIGJET
    — HAJDE LULE HAJDE BRE // FAQE T’KUQE TI MI KE
    == FAQE TKUQE SYNE E ZI // NUK TE LEN ZEMRA N’VETMI
    — Kurse vajza [ ”e AXHES”] , , PreJ … bjeshkeve te thella, merte rrugen e vetme, pa u ngacmuar nga askush, me nje fustan basme kombinati, nje pale sandallka me rripka e nje valice druri , i derjtohej TIRANES PER SHKOLLIM, ……… JA SI KENDOHEJ NE DASEM ASAJ………..
    — JA TATA KRENOHET, PO QESH LOKJA NANE.. //.. SE MRIKA E KREU SHKOLLEN NE TIRANE
    — HIDHNI VALLE KCENI CIKA ,,,//..AGRANOME NA U KTHYE MRIKA ………………
    —Kurse pas 90 , ata qe tallen me fotografite , mjaft ”MRIKA” dhe ”MRIKO” QE ERDHEN NE TIRANE I KTHYEN NE PROSTITYTA DHE GAY.
    – Ne dasma, muzika e folkorit gradualisht u gershetua me ato te muzikes lehte -Ato sherbyen si nje vend I interpetimit te muzikes leht e moderne , edhe si minifestivale pre zhvillimin e talenteve. ….. Por-por, ,, fatkeqsisht me vone kane ardhur duke ju larguar muzikes tradicionale , duke I lene vendin te basarduares,
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    — Dasmat qe tregohen ne foto, jam I sigurt se disa u perkasin fillim viteve 90 . Serioziteti dhe te qarat e nuseve , pse jo dhe te dhenderit, jane shprehje e zakonit te asaj kohe qe shprehin ndarjen per gjithmone te vajzes nga prinderit , eshte nje akt I natyrshem e domethenes . Gjithashtu, shprehet largim njeher e mire I djalit e vajzes prej jetes beqarnis, e cila ka ndjesit e gjurmet e veta …….Mos harrojme . …. dasmat e vteve 90 e me vone, kane patur brenda hidherimin e viktimave te humbura ne rrugen e emigrimit, ne dete e male, te gjakmarrjes, te ngujimit,te ‘’luftes’’ re politike[te klasave ], qe solli , ftohjen e shperberjen me tej te shoqeris e te miqesis,e tjj……
     – Vlerat, anti vlerat e nje perudhe , nuk maten vetem me disa cop fografi . Elementi dasem I asaj kohe, duhet pare ne kompleks. Njrezit e fushave te caktuara vlen ta studjone , per te bere krahasimet me sot[ , keto 28 vjet] . Per te nxer mesimer se si duhet punuar per te ardhmen , ne se vertet do mendojme qe te kemi nje shoqeri me vlera, qe zakonet e traditat te ruhen , Pse jo , disa duhen unifikuar ne shkalle kombtare ne menyre te natyrshme , ne Shqiperi e Kosove.Nga Kosova ka shum element qe duhen mare.
    – Tomor Voda — NY-USA

  23. T. Voda says:

    -Po e filloj me ca vargje ARBERESHE …// – MOJ E BUKUR E TRISHTUAR //–C’ME KUJTOVE MONE E SHKUAR ……
    ,,…Vreshtat ishin zverdhulluar //-Kudo ishin vjelur rrusht .
    –Qe nga malet zbriten dhelprat //-Me te bijat lodhur keq./ …………………. – —————–xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    — Me qene se keto lloj shkrimesh nuk kane shkrime , por jana testime onionesh . Me gjith se fotot gjitmon flasin , por s’thon cdo gje , po mundohem ta plotesoj me dicka.pi
    — S,pari , te mos thuhet sjan ngritur dolli e shendete per PARTIN E ENVERIN NE
    … MORI BIL ,BIL E LALESDASMA., Jo vetem qe jane ngrirtur , por ndonje here ato jane perdorur si provokime, dhe kane perfunduar me denancim, , deri me burgosje. . Po jap nje shemull;
    — DY TE NJOHUR TE MIT, ishin te dy kolege, antare te PP e ne te njejta pozita te larta shoqerore e pune . Ishin thirrue ne nje darke [sjam i sigurt gosti a dasem] , ne nje zone te ndegjuar ne rrethinat e TIRANES. . Dikush , ne pije e siper, ngre nje shendet per Enverin . Njeri nga 2 koleget nderhyn ; —”..ne , nga anet tona , nuk pime shendete per te vdekurit. [Enveri kish rreth 1 vit qe s’jetonte, por Ram ALIU kish thene se ” ENVERI.. KISH VETEM DITE-LINDJE” . Prolemi ditet e tjera u trash . Njeri nga koleget kish informuabr per ndodhin, dhe klegu qe s’piu shendetin u shkarkua dhe u transferua ne Mirdit [ minieren e Kurbneshit].
    –Rasti DYTE ; – Ne shtator te 1990 , me nje mikun tim ishim ne nje dasem ,[ komshi me krahinen e MEROS]. Ate vit, Deri ne ate kohe , ne Shkodr, Kavaj , ne vecanti Tirana me ambasadat kish dhene sinjalet e forta. Si te ardhur prej Tirane , vume re sikur na ” hetenin ”, sa kishim ndryshuar me vitin e kaluar. Nje tregues ishin kenget. Sipas radhes , dhe ne kenduam . Njeri ;- ..”Tatepjet bregut kur vije , jelek verdha veshuro…” , dhe tjetri nga ne kengen e Mentorit ;– …”Pjergull moj pjergull //lastar porsa hedhur // Shkojne djemt e zgjedhur // mustaqe perdredhur……” .
    — – Kurse nje grup prej 5-6 e ftuarish , per dy dite rresht kenget e tyre ishin per Partine dhe Enverin . Diten qe erdhi nusja , miku qe me shoqeronte i tha dikjt menjane e ne kofidenc …” Kemi dasem , sikur eshte me mire te marni ca kenge per dhenderrin dhe nusen… ”
    Ata te gjith nuk ishin antare te PP. Madje ai qe i folem ish me ”cene” biografike dhe dikur se kishin pranuar antar te PP. …POR , Me nje here ne 1991, beri te kunderten e asaj qe beri shumica. U RRESHTUA ME HYSNI Milloshin , dhe vazhdoi te mbetet fukara , por besnik atij formacioni, sado minoranc. …
    — Kenget e shendetet e asaj natyre , perdoreshin per shume qellime . Nje pjese e mire , sidomos deri ne fund te viteve 70 e bente me shpirt , me zeme. KRAHASONTE NDRYSHIMET NE TE GJITHA FUSHAT , KU ISHTE DHE KU ARRITI SHQIPRIA PER 30 VJET. — Pjesa tjeter , ajo qe duartrokiste e bertiste me shume e bente per te perfituar , per tu dukur e per te ngjit shkallet per vete e femijet . Dhe gati,.. po kjo pjese e ben perseri edhe gjate ketyre 28 vjeteve, POR , NE KRAH TE KUNDERT . PER TU BERE TE BESUSHEM DUKE SHARE SA ME SHUME.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    —Ne PLOTESIM TE IDESE PER DASMAT E ASAJ KOHE , PO VENDOS EDHE KOMENTIN E GATI 2 VJETEVE ME PARE per FOTOGRAFIT E ASAJ KOHE
    ……………………………………………………..
    — — KUR U MARTU ” AXHA ”, ….isha shum I vogel ….. Ish koha e Mbretnis…’’Bollik dynjaja’’……[buk kallamoqi..mish e te permrenshme….zhiz, cep e turshi…. Rrogoza e shilte….sofrat per 12 vet ,me nje tas , tepsi ne mes…te saj, .. amelsina ..]…… .KUR erdhi Nusja … ne koke mbante nje thes …. deri ne mes te shpatullave ,….Axha ish 40 … Nusja 15 vjet. E kish fejuar baba ne djep.., kish mar nje dore pare ……. dhe llafin e kishte mbajt […po te donte… le ta lunte…..}. –Nusja ne paje kish edhe nje fushek per burrin……. [burri kish te drejt ta vriste ; po te shkelej kanunin…..] etj… Ate naten qe flejti me nusen , posht kokes mbi kercu, shtroi nje shtrese me te trashe, ndresa lopen per disa dite e sistemuan ne nje vend [haur] tjeter…………………………..
    ———- KUR U MARTU ” DAJA ”……… ishin vite pas lufte . Shume te rinj e te reja shkuan ne aksione ; -rruge, hekurudha, ne shkolla e kurse …..etj …. etj .Lufta kunder analfabetizmit ish ne dy fronte , ishte edhe kunder atyre qe vrisnin mesuesit , grate e vajzat qe kerkonin emancipimin- –DAJA, u njoh ne aksion me nje vajze nga JUGU i shqiperis. . JA DHE 2 KENGET QE U KENDOHESHIN DASMAVE TE ASAJ KOHE… .. [ ironike, tregojne se si luftohej kunder koncepteve prapanike] : —Ne jug TE Shqiperis ;;–
    —Paje e nuses 3 senduqe ,// jeleke dhe xhamadane —Nga nje feste si te turqe // , gjithe meshkujve me radhe. —Ne paje dhe NJE LITAR // , keshtu kish lene zakon I pari —Nusja kur shkonte tek burri ,// do ngarkohej SI GOMARI…… …………….. …
    —Ne VERI- ………………….. –Ku po shkon more Hamza .// -Ndalu pak mos ban hata . –C’duhet ty me , mar kaurresha .//- Tuj pas boll myslymanesha —Djali nones , bir I babes .//-Me mar nuse bijen e Dranes…!!! ……………
    – –Dasmat ishin nje tregues kryesor I emancipimit te shoqerise shqiptare. Puna per emancipimin e femres , deri ne vitet 70 ka qene nje pune titanie e asaj shoqerje dhe periudhe. — Fejesat e vajzave qe ne djep , u ndaluan me ligj. – Fejesat me mbleseri , u lane vendi atyre me njohje e dashuri, . Grate filluan te ulen, te hane , te pine, te kendojne, vallzojne e ngrene shendete bashke me burrat—Thesin e zevendsoje duvaku I hapur,ndersa dimitet -fustani nuseris, — Sofrat 12 vendeshe me luget e drunit e me 1 tas ne mes..—- U zevendesuan me tavolina , karrike piruj , pjata e gota per sejcilin etjj……etj……
    —-Martesat e asaj kohe u shrine pa dallim krahinor dhe fetar, realizuan natyrshem afrimin , pajtimin, miqesimin ndermjet tyre. krahinave, e ,besimeve ………..… ——Ne vitet 70 , shqiperija shkoi drejt nje emacipimi te plot te shoqeris, [perjashtu kufizimet ekstreme klasore e ideologjike].
    — JA DISA VARGJE KENGESH QE SHPREHNIN CIVILIZIMIN E ZONAVE TE THELLA NE ATO FILLIME [e kunderta e kohes se ” AXHES ” ] … – – DIL MOJ GOCE KE BUNARI.//-DIL MOJ TI SE M’KA MAR MALLI.
    —MALLI YT MOJ NUK PO M’HIIQET.// ZEMRA PREJ TEJE PO M’DIGJET
    — HAJDE LULE HAJDE BRE // FAQE T’KUQE TI MI KE
    == FAQE TKUQE SYNE E ZI // NUK TE LEN ZEMRA N’VETMI
    — Kurse vajza [ ”e AXHES”] , , PreJ … bjeshkeve te thella, merte rrugen e vetme, pa u ngacmuar nga askush, me nje fustan basme kombinati, nje pale sandallka me rripka e nje valice druri , i derjtohej TIRANES PER SHKOLLIM, ……… JA SI KENDOHEJ NE DASEM ASAJ………..
    — JA TATA KRENOHET, PO QESH LOKJA NANE.. //.. SE MRIKA E KREU SHKOLLEN NE TIRANE
    — HIDHNI VALLE KCENI CIKA ,,,//..AGRANOME NA U KTHYE MRIKA ………………
    —Kurse pas 90 , ata qe tallen me fotografite , mjaft ”MRIKA” dhe ”MRIKO” QE ERDHEN NE TIRANE I KTHYEN NE PROSTITYTA DHE GAY.
    – Ne dasma, muzika e folkorit gradualisht u gershetua me ato te muzikes lehte -Ato sherbyen si nje vend I interpetimit te muzikes leht e moderne , edhe si minifestivale pre zhvillimin e talenteve. ….. Por-por, ,, fatkeqsisht me vone kane ardhur duke ju larguar muzikes tradicionale , duke I lene vendin te basarduares,
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    — Dasmat qe tregohen ne foto, jam I sigurt se disa u perkasin fillim viteve 90 . Serioziteti dhe te qarat e nuseve , pse jo dhe te dhenderit, jane shprehje e zakonit te asaj kohe qe shprehin ndarjen per gjithmone te vajzes nga prinderit , eshte nje akt I natyrshem e domethenes . Gjithashtu, shprehet largim njeher e mire I djalit e vajzes prej jetes beqarnis, e cila ka ndjesit e gjurmet e veta …….Mos harrojme . …. dasmat e vteve 90 e me vone, kane patur brenda hidherimin e viktimave te humbura ne rrugen e emigrimit, ne dete e male, te gjakmarrjes, te ngujimit,te ‘’luftes’’ re politike[te klasave ], qe solli , ftohjen e shperberjen me tej te shoqeris e te miqesis,e tjj……
     – Vlerat, anti vlerat e nje perudhe , nuk maten vetem me disa cop fografi . Elementi dasem I asaj kohe, duhet pare ne kompleks. Njrezit e fushave te caktuara vlen ta studjone , per te bere krahasimet me sot[ , keto 28 vjet] . Per te nxer mesimer se si duhet punuar per te ardhmen , ne se vertet do mendojme qe te kemi nje shoqeri me vlera, qe zakonet e traditat te ruhen , Pse jo , disa duhen unifikuar ne shkalle kombtare ne menyre te natyrshme , ne Shqiperi e Kosove.Nga Kosova ka shum element qe duhen mare.
    – Tomor Voda — NY-USA

Lini një Përgjigje te Ushtar i Panjohur Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email nuk do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme shënohen *