Le Temps më 1921: Kisha Ortodokse Shqiptare, me iniciativë të Fan Nolit, është shkëputur nga ajo greke

“Le Temps” ka botuar, të premten e 2 shtatorit 1921, në faqen n°2, një shkrim në lidhje me shkëputjen e kishës ortodokse shqiptare nga ajo greke, të cilin, Aurenc Bebja, nëpërmjet Blogut “Dars (Klos), Mat – Albania”, e ka sjellë për publikun shqiptar:

Kisha shqiptare ndahet nga ajo greke

Na shkruajnë nga Korça:

“Lëvizja separatiste fetare në Shqipëri e udhëhequr nga imzot Fan Noli, president i delegacionit shqiptar në Lidhjen e Kombeve, sapo mori formë.

Kisha shqiptare është shkëputur nga ajo greke dhe ky lajm, i shpallur nëpërmjet një manifesti, është përshëndetur me entuziazëm nga popullsia ortodokse.

Kisha shqiptare, pas atyre rumune, serbe dhe bullgare, bëhet kombëtare dhe shkëputet nga patriarkana e Fanarit./darsiani.com

4 komente në “Le Temps më 1921: Kisha Ortodokse Shqiptare, me iniciativë të Fan Nolit, është shkëputur nga ajo greke”

  1. askush nuk urrehet me shume se ai qe thote perhere te verteten......[PLATO] says:

    perfundimi i kesaj …….”mbrekullie”: sfilitie totale e orthodhoxise shqiptare der ne katastrof per 60vjt.
    por do te vinte i Madhi Anastasio me Ringjalljen e Kishes Orth/xe duke shkruajtur istorine me germa te arta: KRISTIANET ORTHO/XE JANE ADERFIA,qofshin keta greke,shqiptare,serbe,ruse apo bullgare.
    Sa per korraket,atyre varuni kkkkkkkkkkkk……………..

  2. Theatrical says:

    po kur tha njeri nga keta kurdhet e halese(te anastasit)
    Fan Noli ishte grek por qe u vu ne sherbim te turqve..hahaha

  3. Noli-USA says:

    Fan Noli ka qene nje nder patriotet me te medhenje shqipetare. Me kete veprim Ai ka mbrojtur identitetin e kombit. Ndersa sot kisha ortodokse shqipetare udhehiqet nga nje agjent grek antishqipetare. Turp per tere klasen politike shqipetare dhe komunitetin ortodox shqipetare.

  4. Tomor Voda says:

    ==Fillimisht, (mbas vitit 1990) ndihma e klerikëve fetarë të ardhur nga jashtë për ringritjen dhe ecurinë e besimeve fetare të ndaluara gjatë regjimit komunist ka qenë deri diku e nevojshme.
    — Nëse në ato fillime, në krye të KOASH do të ishte vendosur një shqiptar, ose i çdo kombësie tjetër (me përjashtim grek dhe serb), sot, në tërësi do të kishim një gjendje e gjeografi tjetër për besimet fetare, në veçanti atë ortodoks.
    — -Në ato vite, e gjithë Rinia deri 30 vjeç, s’kishte njohuri mbi besimet fetare dhe ishte e pa indoktrinuar prej tyre. Megjithatë, nga fundi viteve 80, tek të rinjtë sa vinte e po përhapej moda e vendosjes në qafë e kryqeve, e byzylykëve dhe tatuazheve në krah e gjoks me shenjën e kryqit.
    — Po kështu, i gjithë brezi mbi 30 deri 60 vjeç, ishte gati tru-shpëlarë nga besimi fetar tradicional. Mosha mbi 60 vjeç, gati kishte h//umbur ndjesinë tradicionale fetare, sidomos pjesa intelektuale. Pak a shumë një farë ndjeshmërie ishte ruajtur tek disa pjese rurale, në veçanti te Shqipërisë se Mesme e besimit mysliman, ajo katolike në zonat veriore, ajo ortodokse në jug. Me apo pa dashje, regjimi komunist kish parapërgatitur një Shqipëri të gatshme për të kaluar në besimin e origjinës (mbas viteve 1990).
    — Në atë kohë, mbi 80 % e popullatës ëndërronte të shkojmë drejt Evropës. Me pak nxitje, kontroll e punë të kujdesshme, (larg agresivitetit shkatërrues, rrënues, mohues), jo vetëm rinia, shumica e popullatës do të ishin orientuar në mënyrë të lirë DREJT BESIMIT ORTODOKS DHE KATOLIK.
    –SOT, SHQIPERIJA DO TE ISHTE DREJT IDENTITETIT FETAR TE KAHERSHEM.
    —SHQIPERIA NUK DO TE TRAJTOHEJ NGA QARQET ANTI-SHQIPTARE E SHOVINISTE SI NJE DELE E ZEZENE MES TE EVROPES , SI DHE BOSNJA E KOSOVA QE I U LA DORA E LIRE MILOSHEVICIT.
    === Ja pra, përse nuk duhet të kish ardhur në krye të KOASH një klerik grek ose serb, (nuk jam antigrek e serb, por e kërkonte e mira e punës, fryma që ishte futur deri atëherë).
    == POR, DEMI QE KA SHKAKTUAR ARDHJA , DHE QENDRI I GJATE I JANULLATOSIT NE KRYE TE KOASH ESHTE FATAL , Duke i vënë në balancë, ai duhej të ishte përcjellë me kohë. Ata që janë fshehur mbrapa këtij problemi, janë treguar djallëzorë, me një prapavijë të rrezikshme për zhvillime të nëndheshme ku KANE HECUR E DUAN TE HECIN qarqe të caktuara antishqiptare.
    === Rasti i Papa Stathit nga Melani , vitin e kaluar në kishën e Përmetit ishte shume domethënës. Ai tregoi hapur dorën dhe qëndrimin anti-shqiptar të kishës greke (mbrapa saj qëndroi pse jo edhe Janullatos). Ishte rasti më i mirë që klerikët grekë, të kishin treguar shenjën e ndjesitë, ndaj asaj figure fetare dhe patriote.
    — Kur kjo kisha e Përmetit, nuk i plotëson dëshirat e besimtareve, për të respektuar një figurë fetare e vrarë pabesisht, e varrosur në trojet e veta, në shtëpinë e vet (Përmet), çfarë pritet nesër nga këta lloj klerikësh.
    ==Me çfarë kuraje, civile, qytetare, religjioze Greqia insiston që ushtarët e vrarë në luftë të varrosen jashtë trojeve të vendit ame, larg familjeve të tyre? Po qeveritarët shqiptarë pse lejojnë të “mbillet” jugu i Shqipërisë me varrezat e ushtarëve grekë, të vrarë gjatë një lufte në kalim në trojet shqiptare (jo më shumë se 1- 3 orë larg vendlindjes dhe shtetit amë). Përse nuk shikojmë veprimet e ndërsjellta edhe për trojet, shtëpitë e varret e Çamërisë që janë tjetërsuar e zhdukur.
    === Drejtuesit e qeverisë shqiptare dhe ata lokale në Jug, nëse nuk janë akoma në rolin e “kalit të Trojës”, nuk duhet të mendonin për varrezat e ushtarëve grekë. Vendi i tyre është në Greqi. Ç’do lëshim sot, nxit shovinizëm. Çdo miratim varrezash sot, do konsideruar si krim shtetëror. Nesër, kthehen në vatra e objekte provokacioni e zjarri. Do të kërkojë gjakun e brezave të ardhshëm. ”Rasti KACIFA-qisit” eshte shume domethenes.
    === . Vendosja e varrezave në trojet shqiptare, do të kërkojë që pala shqiptare si kundërpeshë të ngrejë kudo në krah të tyre monumente dhe pllakate përkujtimore, ku të dëshmohen krimet, barbaritë e forcave ushtarake e të bandave kriminale greke në trojet shqiptare.
    E njëjta gjë, do të kërkohet të pasqyrohet edhe në trojet e Çamërisë. Ato do të diktojnë rishikimin e arkivave dhe dokumenteve, pasurimin e stendave të muzeve në funksion të kësaj propagande, etj. KESHTU, NE NEND TE SHKOJME PERPARA , DO TE KTHEHEMI PRAPA . Veprime të tilla, nuk janë në interes të dy vendeve tona dhe të frymës që pretendojmë për të ardhmen. Nëse mendojmë seriozisht miqësimin e brezave VARREZAT DUHET TE KTHEHEN në Greqi.
    == MBAJTJA E LIGJIT LUFTES AKOMA [i cili para 90 gat u quajt i hequr] MBAS 90-ta ”u shperblye” me JANOLLATOSIN, ”NDIHMA ”e Janollatusit u ” SHPERBLYE” me VARREZAT, TE CILAT PRITET te ”SHPERBLEHEN ” me FUTJEN e SHQIPERISE ne BE…!!!!…
    ===Sot Shqipërisë i rri mbi kokë një ligj lufte; krejt absurd dhe qesharak, i vendosur kur Shqipëria ishte shtet formal, një shtet pa shtet, pa mbret, pa qeveri e ushtri dhe qeverisej nën okupacion.
    === Që diskutimet dhe veprimet e sotme ndërshtetërore Shqipëri-Greqi, të vijojnë nga pozita të barabarta, me qetësi dhe trasparencë të besueshme për opinionin zyrtar e atë publik, Shqipëria duhet të KISH KERKUAR si para-kusht ezaurimin e tre problemeve me palën greke.
    — Së pari, të hiqet ky ‘’Ligji i Luftës’’. Është në të mirën e të dy shteteve e popujve , qe ky akt të kryhet i veçantë në formën e një ceremonie zyrtare.
    — Së dyti, të kërkohet falje për barbaritë në Shqipërinë e Jugut dhe Çamëri.
    — Së treti, të deklarohet zyrtarisht heqja dorë nga pretendimet territoriale me të ashtuquajturin ‘’Vorio Epir’.
    —-Pas kësaj për kërkesat e palës greke duhet të shprehen jo politikanët por fillimisht studiuesit dhe specialistët e mirëfilltë të fushave përkatëse.Këto çështje të rëndësishme nuk duhen lënë në dorë të njerezve dredharakë,bes-thyer e bes-prer; dy-fytyrsha-dopjorol, bisht-përdredhur e kurriz–përkulur.
    —- RI – KTHIMI I BESIMTAREVE ORTODOKS TE SHQIIPERISE TEK KOASH, ESHTE NJE E DREJTE LEGJITIME.
    Dote ish nje gje shume e mire , me shume vlere , ne rast se ne kete drejtim i nderuari Janollatoss do te jeepte kontributin dhe bekimin e TIJ.
    —————–

Lini një Përgjigje

Adresa juaj email nuk do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme shënohen *