Gjykata Kushtetuese: Termi “kombësi” në gjendjen civile është antikushtetues | Gazeta Tema
 

Gjykata Kushtetuese: Termi “kombësi” në gjendjen civile është antikushtetues

Postuar në: Aktualitet,Kryesore,Sociale |

Gjykata Kushtetuese e ka cilësuar termin “kombësi” në gjëndjen civile, si të papajtueshme me Kushtetutën shqiptare dhe për këtë arsye ka vendosur shfuqizimin e tij.

Gjykata Kushtetuese, në vendimin që e ka zbardhur sot, shprehet se Kushtetuta shqiptare nuk ka një përkufizim të qartë për termin ‘kombësi’ apo termin “pakicë kombëtare”edhe pse këto terma janë të përfshira në dispozita kushtetuese.

Kushtetuesja ka vendosur se termi ‘kombësi’ në ligjin për gjendjen civile është i pajtueshëm, pasi bie në kundërshtim me nenet 20 dhe 35 të Kushtetutës.  Gjykata Kushtetuese vlerëson se termi për ‘kombësinë’ cënon pariin e sigurisë juridike pasi nuk mbron të dhënat personale.

“Gjykata çmon se rregullimet e ligjit për gjendjen civile, objekt shqyrtimi, cenojnë garancitë e nenit 35 të Kushtetutës. Si përfundim, në vijim të arsyetimit të mësipërm, Gjykata vlerëson se termi “kombësi”, i përcaktuar në nenin 6/1 dhe 8; termi“kombësinë në përputhje me kombësinë e prindërve”, i përcaktuar në nenin 42/2, germa “e”, dhe neni 58 i ligjit për gjendjen civile, cenojnë parimin e sigurisë juridike dhe bien në kundërshtim me nenet 20 dhe 35 të Kushtetutës. Kjo ndërhyrje, në vlerësimin e Gjykatës, shkakton një devijim nga parimi kushtetues i mosdetyrimit të bërjes publike të të dhënave personale, ku përfshihen dhe të dhënat personale “sensitive”, i cili sanksionohet në nenin 35 të Kushtetutës”- thuhet në vendimin e Kushtetueses.

Vendimi i Gjykatës Kushtetuese erdhi pasi mori në shqyrtim padinë e bërë nga Gjykata e Sarandës, Përmetit dhe Shkodrës dhe pasi dëgjoi relatorin e çështjes, Sokol Berberin, subjektet e interesuara, Kuvendin e Shqipërisë dhe Këshillin e Ministrave, vendosi në favor të paditësve, duke u deklaruar pro shfuqizimit të termit “Kombësi”.

24 Pergjigje per Gjykata Kushtetuese: Termi “kombësi” në gjendjen civile është antikushtetues

  1. aa  --  5 Dhjetor, 2011 në 6:45 pm

    ne tere boten ne ID shkruhet kombesia dhe shtetesia, dy gjera ndryshe me njera tjeteren, gjykate shqiptare qenka sum me e zgjuar?

    Përgjigjjuni

    • G. Grembi  --  5 Dhjetor, 2011 në 7:16 pm

      Jo ne tere boten, mos u ngaterro. Ne shtetet shume-etnike (multiethnic) shenohen te dyja, per te bere dallimin midis qytetareve te tyre. Shqiperia nuk eshte shtet shume-etnik. Ligje te atilla kerkojne ta kthejne si te till.

      Dhe mos perdor togefjalsha si “ne tere boten” per te argumentuar. Fjale te tilla mund te perdoren neper enderra, jo kur je duke argumentuar. Asgje nuk eshte kaq unike sa ta perfshish ne nje togefjalesh te till. Permend shtetet perkatese qe ti di apo mendon se i perdorin te dyja; do shohesh qe, pik se pari, shtetet jan shume-etnike, dhe se dyti, lista eshte e ngushtuar sa dhe germat e togefjaleshit qe ti perdore nuk do i plotesosh dot me numrin qe perfiton.

      Dakort o “sum” i zgjuar? ;)

      Përgjigjjuni

      • Zigur Qarri  --  5 Dhjetor, 2011 në 8:34 pm

        G. Grembi,
        nuk kam çfar ti shtoj me shkrimit tuaj.
        Rrespekt

        Përgjigjjuni

      • Tironci Lugano  --  5 Dhjetor, 2011 në 9:55 pm

        Svicera psh..po ju jap nje shembull ne Eropen perendimore shkruan vetem shtesia si ne ID dhe ne pasaporte e kombesine se permend fare

        Përgjigjjuni

        • stalinsali  --  6 Dhjetor, 2011 në 9:37 am

          Me sa di une te gjitha EU shtete ( pervec GRCKIstanit nuk e di), ne pass apo id kane vetem shtetesine

          Përgjigjjuni

    • stalinsali  --  6 Dhjetor, 2011 në 9:35 am

      Ouuuu ne tere boten ????? Pa he, na e thuaj kush qenkan ato shtete qe kane kombesi ne ID apo PASS ?

      Përgjigjjuni

    • Argita_B  --  6 Dhjetor, 2011 në 9:54 am

      Perpara se te shkruash diçka, do te ishte mire qe te informoheshe.
      Mund te na thuash konkretisht ne cilin vend te botesh njeriu ka ne gjendjen civile te shkrojtur kombesine dhe nenshtetesine ?
      Kam jetuar ne 5 vende te Evropes dhe ne asnje prej ketyre vendeve nuk egziston termi kombesi ne dokumentat e identifikimit.
      Termi kombesi mund te shnderrohet ne diskriminues ne raste te shumta, perpara ligjit çdo shtetas qe gezon te njeten nenshtetesi eshte i barabarte.

      Përgjigjjuni

  2. FERDEROVA  --  5 Dhjetor, 2011 në 6:48 pm

    fjalori shqiptare e ka-perendimi e njeh..?!
    na sqaroni julutemi ..ne shqiperideri kui njihet..?

    Përgjigjjuni

  3. Klement Velo  --  5 Dhjetor, 2011 në 7:05 pm

    aa, ne tere boten mbase mund te shkruhet ne ID si kombesia ashtu edhe shtetesia, por ketu ne Itali shkruhet vetem Shtetesia (Cittadinanza)! Jam kurioz te di ne cilat ID te Europes perendimore shkruhet Kombesia!

    Përgjigjjuni

    • Dinpaku  --  5 Dhjetor, 2011 në 9:55 pm

      Ne Certifikaten Kanadeze te Qytetarise nuk shkruhet gje tjeter perveç Datelindjes, dhatesise dhe ngjyres se syve. Ne pashaporten Kanadeze shkruhet Kombesia (Nationality) Kanadeze dhe asgje tjeter per etnine.

      Përgjigjjuni

      • PrapambetjetOsmane  --  5 Dhjetor, 2011 në 10:57 pm

        Kombesia = Etnia (njera fjale ne shqip dhe tjetra me prejardhje greke). Kombesia ndryshon si nocion nga nenshtetesia. Psh. Shqiptaret qe moren shtetesine Kanadeze vazhdojne ti perkasin kombit Shqiptare.

        Përgjigjjuni

        • shqiponja  --  6 Dhjetor, 2011 në 5:55 am

          Sa per ta ditur parashkruesi, ne pashaporten kanadeze qe eshte dokument zyrtar ekziston vetem Nationality qe nenkupton Nenshtetesine dhe te gjithe pavaresisht nga origjina kane si Nationality:
          ‘Canadian’
          E vetmja gje shqiptare qe mund te jete ne pashaporte eshte vendlindja(Qytet, Shtet). Ne statistikat qe ben shteti Kanadez nuk te pyet se c’kombesi ke por te pyet vetem se cila eshte gjuha/et qe flitet/n ne shtepi.
          Gjithashtu, minoritetet e ndryshme ne Kanada nuk kane me shume te drejta se greket ne Shqiperi qe nuk gjejne rehat deri sa ta bejne te tyren token qe erdhen ta punonin ne shkembim te nje cope buke se s’kishin te hanin.

          Përgjigjjuni

  4. sorge  --  5 Dhjetor, 2011 në 7:12 pm

    Po ne SHBA,qe jane nga e tere bota,a ka VLERE KOMBESIA???Kombesine le ta mbaje secili per vete,ndersa me shtetin ke pune vetem me SHTETESINE!!!Te tjerat jane PALLAVRA PER TE FSHEHUR PUNET E PISTA!!!

    Përgjigjjuni

    • art  --  6 Dhjetor, 2011 në 4:34 am

      Ne USA shenohet( place of birth ) vendi i lindjes dhe nacionaliteti dhe sic dihet eshte vend multietnik

      Përgjigjjuni

  5. F.Pulo  --  5 Dhjetor, 2011 në 7:24 pm

    Mire qe kombesine tone e hodhen,po ate te O.K.B.si do ja themi,se per te hedhur nuk na lene t’a hedhim.”Bir Selman i nenes,çfare te qajme me pare!”

    Përgjigjjuni

    • PrapambetjetOsmane  --  5 Dhjetor, 2011 në 11:03 pm

      Hahahaha !!!

      Përgjigjjuni

  6. Vllazeni  --  6 Dhjetor, 2011 në 5:13 am

    Kemi të bëjmë me budallallëqe të gjuhëtarëve në radhë të parë.
    Ky është përkufizimi i termit Komb:

    A nation may refer to a community of people who share a common language, culture, ethnicity, descent, and/or history. In this definition, a nation has no physical borders. However, it can also refer to people who share a common territory and government (for example the inhabitants of a sovereign state) irrespective of their ethnic make-up.In international relations, nation can refer to a country or sovereign state.

    Me komb mund t’i referohesh një komuniteti që ka të përbashkët gjuhën, kulturën, etninë, prejardhjen dhe/ose historinë. Në këtë përkufizim, një komb nuk ka kufinj fizik. Gjithësesi, me komb mund t’i referohesh edhe një populli që ndan një teritor dhe qeveri të përbashkët (p.sh. banorët e një shteti sovran) pa marrë parasysh përbërjen e tij etnike. Në mardhënjet ndërkombëtare, komb quhet një vend apo shtet sovran.

    Pra, edhe përkufizimi në anglisht lë vend për interpretim të ndryshëm se ç’është në fakt kombësia.
    Në shqip, është për të shkulur leshtë e kokës se kemi sa e sa gjuhëtarë që nuk bëjnë punën e tyre si duhet kur vjen fjala për terma të tilla të përdorimit të përditshëm.
    Etnia (një fjalë shqipe, atëria, pra atësia, nga i kemi etërit, në shumës), nëse nuk duhet të jetë element juridik i gjeneraliteteve në pasaportë a letërnjoftim, le të mos shkruhet, por fjala kombësi është vetë fjala shtetësi.
    Pra, të thuash se nuk duhet shënuar kombësia dmth nuk duhet të shënohet shtetësia (apo nënshtetësia)
    Por, siç e thashë, gjuhëtarët tanë vetëm punën e tyre nuk bëjnë.
    Ka nja 20 vjetë që dikush ka shpikur fjalën “hebre” që u dashka përdorur në vend të fjalës shqipe “çifut”. Fjala “hebre” është rrënja e fjalës hebraisht. Pra ka lidhje vetëm me gjuhën e çifutëve, jo me kombësinë apo fenë e tyre apo me kombësinë. Të nderuarit të ashtuquajtur gazetarë (përfshirë edhe këta që kontribuojnë në Tema, e përdorin pa teklif fare, Hebre, Hebrenjtë) Mesa duket kanë hall se mos ofendohen çifutët. Ndonjë ditë, prite kur të shikojmë shpikjen e ndonjë fjala ledhatuese edhe për grekun ose serbin, pasi kështu bart nota fyese. Çobenjve ua kemi gjetur ne, u themi “vëllenj” (vëllezër).
    Feja e çifutëve është Jahudizmi.
    Vetë çifutët kanë tjetër fjalë për gjuhën e tjetër për kombësinë a fenë.
    Edhe në Anglisht ato janë të ndara:
    Ivdhit i thonë çifutët gjuhës së tyre, ose në anglisht hebrew, që i bie hebraisht në shqip. Deri këtu, qartë?
    Jahud i thonë çifutët vehtes, Jews i thuhet në anglisht. Ku e gjetën shqiptarët fjalën hebre, përveçse gjuhës së tyre. Bile, për t’iu referuar etnisë apo edhe fesë së tyre ne kemi dy fjalë: Jahudi ose çifut, por kurrësesi hebre. Ajo, përsëris i shkon vetëm gjuhës. Por gjuhëtarët tanë vetëm me gjuhësi nuk merren.
    Kështu, edhe në rastin në fjalë. Nuk ka pse merret gjykata kushtetuese me një çështje gjuhësore, vetëm nëse është shndërrruar në Institut Albanologjik.
    Pra, në këtë rast kemi fjalët kombësi dhe shtetësi që janë sinonime, por jo fjala etni. Kjo e fundit kurrë s’ka qenë element përbërës i pasaportës a letërnjoftimit, edhe ashtu.
    Kthehenu e rilexojeni këtë koment. Ka shumë rëndësi….jo pse pse e kam shkruar unë.

    Përgjigjjuni

    • Aishja prej Sauku  --  6 Dhjetor, 2011 në 5:03 pm

      Un e shkreta e lexova dhe rilexova por ma e zgjut nuk u bona.Shume me thone se un i kuptoj shum vone gjonat,masi e kom hanger sapunin per djath.Epo kshtu osht nuk jemi tan te djallzu,perndryshe do isha martu me ilir Meten,sic boni Monika(vjen nga greqishtaj do me than “munaqi”).Pra un e di se jom me kombsi shqiptare dhe jom shtetase e Republikes se Shqipnis.Gjithashtu di qi Adelina Ismajli oshte me kombsi shqiptare dhe shtetase e Republikes se Kosove(e morra kot si shemull,jo pse osht pak ma e bukur se une,nji cik fare..).Di gjithashtu se Shpat Kaspi eshte me kombsi shqiptare dhe shtetesi maqedonase(i merr te keqen Seldit,qi e kom si llokum).Se kuptova ca dom me than me ate punen e Hebreje??Kot fare mu duk krahasimi.Pra po qe se un do shkoj ne Zvicer ene te martohem me nje gjermono zvicerion,djali jem ka me marr shtesi zviceriane ene kombsi gjermonozviceriane,po te shkoj ne Fronc ene te martohem me nji francez femija jem do marri kombsi dhe shtesi fronceze,kurse un do e kem per tan jeten komsin shqiptare ne ball,ose ne gjoks,menoje si ta duash.Puna e heqjesh se kombsis osht me spec ene bohet nga rrethat qi po merr nderimi i komsise nga shqiptaret duke u kthy ne greke e sllave.Ju munoheni me e interpretu sipas qefit,por KOMBESIA DHE SHTESIA JAN DY GJERA TE NDRYSHME.Te cilat sipas rrethanave te lindje,vendit te lindjes dhe nga prinderit qe te lindin percaktohet kombesia dhe pastaj shtesia.Psh un jom shtazan,kom shku per pushime ne Kine,me vjen pjellja ene djali qi lind mund te marri shtesi kineze por kobmsin e ka shqiptare,pastaj do dallohet menjiher prej kinezve se do e ket pallen marshalla.Masandaj te mos harrojme Lorikun,qi ju bofsha fush futbolli,kur thot kombsia nuk ndryshohet,(ai vet ka shtesi franceze).SHTETESIA NDRYSHOHET,NDERSA KOMBESIA MBETET SA TE JESH GJALLE.ika,ika… se kom me dhane lexione per largimin e parazitve shqiptar,dmth te atyre qe marrin pensione greke,pra te MORRAVE te po prodhon vagina e Zhole-fines,bytha e qelbt e Salushes.Jom e diplomume per Picko-logji.Pres pergjigje,Vlaznia, ene sa me shpej,se jom e padurushme,kur vjen puna per kombsin.

      Përgjigjjuni

  7. mucua i tanes  --  6 Dhjetor, 2011 në 8:33 am

    talebanet albanistan, mendojne se bota vervitet rreth tyre, qytetari qe jo domosdoshmerisht nuk eshte dakort me kete vendim, ka ndergjegje qe kupton dhe vepron me vetedije, ka nje fe, nje gjuhe te nenes dhe sigurisht nje te njerkes (albanishten). Gjykata kushtetuese e shqiperise, eshte nje tuf pleqsh pa qe komandohen nga politika sharlatane e tiranes dhe nuk ka asgje te perbashket me nje gjyqesor te verete dhe trasparent. Megjithate, kjo i hap rruge nje problemi akoma me te madh shqiperise, sepse ky vendim, do te cohet ne strazburg prej femijeve qe lindin jo domosdoshmerisht shqiptare ne kete albanistan.

    Përgjigjjuni

    • stalinsali  --  6 Dhjetor, 2011 në 9:46 am

      Epo bota nuk rrotullohet rreth gerqise o muco palla ! Ti psh qe ke pashaporte greke, kala, nuk te ngacmon njeri. Je grek ( nga lekura se brenda si dihet). Nuk mund ti bejme ligjet si do bollanua me athinen po si i sherbejne me mire interesit te Shqiperise dhe shqiptareve ne perputhje ne EU. Ti nuku te pelqeni? Kala. Majat nga thmbrat dhe ade fevga matane kufirit, ne jug ose veri, njesoj jane, vellezer.

      Përgjigjjuni

  8. A.  --  6 Dhjetor, 2011 në 8:55 am

    Edhe ne Rusi, vend qe eshte multietnik nuk shenohet apo tregohet kombesia as ne Id e as ne pasaporte. Ate cfare kerkojne te bejne zyrtaret e shitur shqipetare bie plotesisht ne kundershtim me interesat e kombit e kerkojne ta bejne Shqiperine nje vend multientnik apo shumekombesh e pakicat minoritare te na i nxjerrin si shumica minoritare:). Ne jemi nje shtet e nje komb dhe minoritet ne Shqiperi kane te gjitha te drejtat qe u takon ne baze te konventave nderkombetare (bile mund te themi dhe me shume se u takon)!

    Përgjigjjuni

  9. karagjozi  --  6 Dhjetor, 2011 në 10:21 am

    Le Monde diplomatique
    Independence for Kosovo: The domino effect
    What borders for Albania?
    by Jean-Arnault Dérens

    In 1878 at the Congress of Berlin the German chancellor Bismarck declared that Albania was no more than “a geographical expression”. In the same year, however, influential delegates from the Albanian regions of the Ottoman empire gathered to found the League of Prizren, establishing the first modern claims to national status. Austria-Hungary defended the Albanian claims in the years that followed, in a standoff with Serbia and Greece who had entered alliances with Great Britain, France and Russia.

    Ismail Qemal proclaimed a first, and ephemeral, Albanian republic at Vlora in 1912. But a year later the London Peace Conference created the Kingdom of Albania over only half of the regions with Albanian populations. The treaty also split Kosovo (predominantly Albanian) between Serbia and Montenegro. The Albanians have never accepted the prejudice to their people, and today its nationalists are intent on “rectifying” the “historical injustice”.

    It is true that there was little guarantee of a future for the state of Albania at the time. It almost disappeared in the first world war, and there was no real settlement on its borders until the treaty of 1926, which was based on doubtful logic. The town of Gjakovë/Gjakova, for example, became part of the Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes, despite the small size of its Serbian population. Similarly, territory that had always been part of the important municipality of Debar/Dibra was shared between the kingdom and Albania; today the city is part of the Republic of Macedonia, although its traditional hinterland lies in Albania (around the town of Peshkopi).

    There are two issues intertwined here. The delicate balance between Albania’s neighbours (Montenegro, Serbia and Greece) and their powerful protectors had an influence on the definition of Albanian territoriality, as did Italy’s historical claims over the Albanian coastline. Also there are the problematic notions of an “Albanian region” or “Albanian cultural area”. Albanians have always lived in the midst of other national communities in these areas. Can we say that this or that town is part of the Albanian world because 50%, 60% or 80% of its inhabitants are Albanian? What percentage do we take and, more particularly, what scale of settlement do we include?

    see more: http://mondediplo.com/2008/02/11albania

    Përgjigjjuni

  10. Bardhi  --  6 Dhjetor, 2011 në 11:04 am

    Ne Shqiperi shume njerzeve po u duhet “kombesija’per te pas mundesi te deklarohen greke.Poshtersi e pa fund.Besoj me baze se po te kishte qene zullumi i Enver Hoxhes(te cilin personalisht se aprovoj ne asnje menyre)besoj se veq shqiptare nuk do te kishte ne Shqiperi.Nga vizitat e shpeshta qe beje ne shqiperi,ne te tera qytetet me te medha,besoni se me shume mburrje flasin njerezit per ndonje lidhje te dyshimt e te larget me ndonje origjin maqedonase,greke,serbe,vllehe etj etj e vetem shqiptare s’duan te jene.O Zot shpeto kete ppull nga vetja e tij.I vetmi popull ne bote pa dinitet,pa nacionalizem.kete nuk ua ka bere Enver Hoxha por lakmija me e madhe se sa deshira me punuar me djerse dhe njerzi.Me vie keq per kete qe po them se tek e fundit thuhet pshty perpjet ,ajo te bie fetyres,por te verteten duhet pranuar per te filluar ndonje ndryshim pozitiv.

    Përgjigjjuni

Lini një Përgjigje

Adresa juaj email nuk do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme shënohen *

Mund të përdorni këto etiketa dhe atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>